Kígyó, béka, magyar celeb a dzsungelben

Vágólapra másolva!
Kedden már 42,7 százalékos közönségarányt ért el sávjában és célcsoportjában a Celeb vagyok, ments ki innen, azaz sokan kíváncsiak az esőerdőbe száműzött hazai tévésztárokra. A formátum Európában sok országban életképes, de jelentős késéssel érkezett Magyarországra, talán a komoly költségek miatt.
Vágólapra másolva!

A Celeb vagyok, ments ki innen formátuma erős késéssel érkezett Magyarországra, mivel 2002 augusztusában kezdődött az első sorozat, még Nagy-Britanniában - ebben szerepelt különben Uri Geller is, aki igen hamar, elsőként távozott a játékból. A műsor annyira népszerű az Egyesül Királyságban, hogy tavaly novemberben már a hetedik grupp szenvedéseit is rögzítették, idén december elején pedig már a nyolcadik menet várható. A harmadik sorozat végét 15 millióan látták - több mint a tévézők fele az adott műsorsávban!

Népszerűsége abban rejlik, hogy az egyszerű tévéző szereti látni a szerinte indokolatlan jólétben, gazdagságban élő tévésztárt mezítláb, koszosan, szúnyogok által összecsípve, éjszaka álmatlanul forgolódván hideg, nedves és felettébb kényelmetlen ágyszerű tákolmányán, miközben nyolc fokra hű az erőserdő levegője, és mindenféle kígyók tekeregnek a környéken. Ez okoz némi kielégülést a nézőnek, még akkor is, ha tisztában van vele, hogy egy-egy híresség egyévnyi magyar átlagkeresetet kap a háromhetes kaland után, azaz imázsépítésen kívül még anyagilag is jól jár a kiválasztott énekes, tévés bemondó vagy sportoló.

A drága ruhákban gyakran feszítő, színpadi tapsokat hanyag mosollyal bezsebelő sztárokat tehát szereti látni a nép gyűrött arccal, smink, alapozó nélkül - erre nagyon jól ráérzett anno az ITV, de mivel Angliában viszonylag csekély dzsungelszerű terület van, Ausztráliába vitték a B kategóriás celebeket, hogy ott szívassák őket egy kissé. Itthon sokat kellett várni erre a realityre, de két napja már a képernyőn, az RTL Klub első tízes csoportja pedig Argentínában, ott várja Soma, Czene Attila, Falusi Mariann, miféle válogatott kínzásokat eszelt ki a formátum birtoklója, és kit küld úgynevezett bátorságpróbára a hazai tévéző.

Mert szavazni persze minden pillanatban lehet, sőt, erre igen gyakran fel is szólítja a nézőt az amúgy megfelelő természetességgel tréfálkozó Vadon János és a nagyon komoly képernyős rutinnal rendelkező, mások szívatásában már jelentős rutint szerző, Kész átverés-es Sebestyén Balázs. Egyelőre arról lehet telefonnal voksolni naponta, hogy ki menjen bátorságpróbára, de amerre a kereskedelmi televíziózás fejlődik, előbb-utóbb arra is lehet majd szavazni, hogy ki ne használhassa az illemhelyet egy napig, vagy kinek kelljen anyaszült meztelenül, sárral bekenve pocakos Tarzanként himbálóznia egy indán, pávatollal fenekében, a nézők nagy örömére vagy megrökönyödésére.

Győzike már biztos unja

Mivel a produkció roppant költséges - legalább százötven fős, magyarokból és argentinokból álló stáb dolgozik a műsoron, hogy az élő adás rendben menjen, hogy minden kellék, azaz kínzóeszköz a helyén legyen - nem csoda, hogy minden adásban lehet szavazni. Egy másfél-két milliós nézettségű show-nál ha csak minden tizedik vagy huszadik tévéző örül a lehetőségnek, az interaktivitásnak és elereszt egy hívást bruttó 240 forintért (mert ellenállhatatlan vágy ég benne, hogy lássa, amint a popénekes tinikedvenc Mark gilisztát eszik vagy a bikinis Dér Heni kígyókkal teli barlangban mászik négykézláb), már az is jelentős bevételt eredményez.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

A nézők elsőre, nem túl meglepő módon úgy döntöttek, hogy Győzike merüljön alá egy kövér békákkal és vízisiklókkal teli, gyanús állagú, koszos löttyben, hogy sárga (miért sárga?) csillagokat halásszon ki a taposó-tekergő állatok közül. Mivel a szabályzat szerint a második bátorságpróbán védett az első teljesítő, így Soma lett a kiválasztott - ez a védettség jól jön különben Gáspár Győzőnek, mert a Gfk Hungária rendszeres, havi felmérései szerint ő a legutáltabb, legellenszenvesebb magyar médiasztár, így könnyen megesne, hogy csak róla és válogatott szenvedéseiről szólna a műsor.

Az a műsor, mely képileg korrekt, jó vágásokkal operál, profi stáb munkája, egyelőre nem engedi unatkozni a könnyed, nem túl igényes szórakozásra vágyó nézőt. Igen jól muzsikál, szép nézettséget hoz, így teljesíti célját: kedden a második adás például 42,7 százalékot ért el célcsoportban, amivel simán verte az Aktív-ot meg a Jóban Rosszban-t, hogy a Viasat3 ismételt Monk-járól vagy az MTV Híradó-járól ne is beszéljünk. A nézettség tehát megvan, bulvárlapoknak eladható sztorikat összevesző, nyomorgó, zsörtölődő sztárokról gyártanak az arra illetékesek, naponta pedig lehet szavazni a tévé előtt. A Survivor-ral vadházasságra lépett Rettegés foka továbbgondolása egyelőre nézett - és aki szerint ez sekélyes, primitív szórakozási forma, bármikor voksolhat, telefonja helyett a távirányítóval.