Az aggódó szülők kedvelt és utált reklámjai

2008.12.01. 11:20

A Parents Television Council, a Szülők Televíziós Tanácsa minden évben végignézi a tévéreklámokat is, ezeket pedig listákba rendezi, attól függően, milyen elemekkel, milyen tartalommal igyekeznek eladni egy terméket, szolgáltatást.

A Parents Television Council, a Szülők Televíziós Tanácsa egy meglehetősen szigorú szervezet az USA-ban, mely azonmód felemeli szavát, ha délután vagy főműsoridőben túl erőszakos jelenetet lát, ha animációs, gyerekeknek szóló filmben szívlapáttal ütik agyon a farkast, ha sok a véres jelenet. A PTC aktivistái rögvest jelentenek, ha szerintük valamilyen műsorszám nem a megfelelő kategóriába kerül, és rendszeresen közlik a legnézhetetlenebb borzalmak listáját, amelyen szereplő sorozatokat senkinek nem ajánlanak.

A szervezet minden évben összeszedi egyben a kedvenc, családbarát reklámozókat, ugyanakkor azon cégeket is megnevezi, melyek tévés szpotjaik - megítélésük szerint - gyakran szexuális tartalmúak, netán túl erőszakosak. Idén a PTC kedvencei közt volt a barátságos és vidám reklámokkal előrukkoló Coca-Cola, a háztartási cikkeket, mosószereket gyártó Clorox és a Century 21 Real Estate ingatlanokkal foglalkozó vállalat. Autóipari óriások reklámjait viszont nem nézte szívesen a Parents Television Council, mert a General Motors trónol a negatív lista élén, utána pedig a Nissan jön, de a L'Oreal, szépségápolási cikkeket gyártó cég szpotjai sem nyerték el a konzervatív szülők figyelmét. Érdekesség, hogy miközben a Coca a kedveltek közt szerepel, a Pepsi a "sötét oldal" negyedik szereplője.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK