A 2009 Beta Brand Identity Study címet kapott felmérést egy online kitöltőfelületen küldték szét a Beta munkatársai, ily módon körlübelül 50 millió válaszadót találtak, aki értékelte a vizsgált kábeladókat, szám szerint ötvennyolcat.
A legszórakoztatóbb csatorna a Comedy Central lett 78%-os többséggel, de - mivel a szórakoztatás nemcsak nevettetést jelent - a maga 74%-ával előkelő helyet ért el a Discovery Channel is. A "versenyben" (a másodiktól egy százalékkal lemaradva) a Disney Channel lett a harmadik, amelyet a National Geographic Channel és a Discovery nyomozós csatornája, az Investigation Discovery követ.
Az első tízbe bekerült még az Animal Planet, a Nickelodeon, egy főzőcsatorna (Food Network), egy vetélkedőket, játékos műsorokat sugárzó csatorna (GSN), valamint az autó- és motorsportokra szakosodott Speed.
A közvélemény-kutatás során természetesen más kategóriákra is rákérdeztek a felmérés készítői: a legegyedibb, legmeghatározóbb jelleggel bíró kábelcsatorna a History Channel lett (egy százalékkal verte a Discovery Channelt), a hirdetők, reklámszakemberek álomadója pedig a Food Network, ahol nemcsak főznek, de az egészséges táplálkozással kapcsolatban is rengeteg tanácsot adnak.