"Celebes Fábry-show, vetélkedőmázzal"

2009.09.18. 13:38

Bemutatkozott az új Legyen ön is milliomos!: nyolc évig Vágó István volt a műsor arca, tegnap viszont Fábry Sándor ült be a helyére. Az új műsorvezető nem válaszolt kérdéseinkre, Vágó és a műsor korábbi producere viszont igen: előbbi úgy vélte, jótékonyság esetén könnyebb kérdések dukálnak, utóbbi inkább a feszültséget hiányolta. Nézettségben nyert, de a 28,7 százaléknál alighanem jobbra számított a csatorna.

Milliomos-t magyarországi története során - 2008 tavaszáig az RTL Klubon több mint 1200 adás ment le - végig Vágó István vitte, így két hónapja nagy hír volt a televíziós szakmában, hogy az RTL Klub ragaszkodik a már fáradtnak ítéltetett formátumhoz, és a TV2-höz távozott műsorvezető helyére Fábry Sándort ülteti. A várnál kisebb fölénnyel a sávot végül az RTL meg is nyerte, viszont a nézőket nem annyira, mert a görbe szerint sokan otthagyták a csatornát az első reklám után.

Vágó István, aki az első adás kétharmadát látta, az [origo]-nak elmondta, hogy szerinte ez egy másik műsor volt, mint a korábbi Milliomos, inkább a szórakoztatás felé ment el, természetesen, hiszen celebekkel Fábry játszott. "Életveszélyes játék különben, mert amikor Kokóék a 'hány centi magas a legkisebb ló?' kérdést kapták, akkor a Heim Pál Gyermekkórház pénzét játsszák el. Megjegyezném, hogy az, hogy a sztárok jótékonyságra fordítsák nyereményük ötven százalékát, korábban még az én ötletem volt. Ha mindent felajánlanak, akkor komolytalan, ha saját zsebre mennek csak, akkor pedig kivívják a nézők haragját. Amúgy valójában megoldhatatlan dilemma ez. Viszont a nagyon nehéz kérdésekkel beteg gyerekek elől vonják el a pénzt, így kicsit dühbe gurultam" - emlékezett.

Szerinte Fábry egészen más személyiség, mint ő, a kérdések más jellegűek voltak, a játékosok párban pedig más rendszerben működnek. "Visszatértek a klasszikus játékszabályokhoz, ennek örültem, ugyanis a vége felé nálam már négy segítség volt, illetve két nyereményágon indulhattak el a játékosok. A nézettségi összehasonlításoknál pedig figyelembe kell venni, hogy nem összevethető a naponta, késő délután jelentkező kvíz, a Párbaj és Milliomos, mely ezúttal havi celebműsor. Különben gratulálok a stábnak!" - tette hozzá Vágó. Mikor arról kérdeztük, hogy mit szólt ahhoz, hogy Fábry a műsor elején jelezte, hogy ő nemigen látott Legyen ön is milliomos!-t, csak most ismerkedik a játékkal, Vágó így felelt: "Biztos így is van, ő sose füllent."

Nem volt benne feszültség

Gonda Péter nyolc évig volt producere a műsornak. A Q-Art Entertainment nevű cég ügyvezetője és tulajdonosa továbbra is Vágóval dolgozik, mert cége szerezte meg a Párbaj jogait, szerződést kötött a Milliomos korábbi műsorvezetőjével, így került a produkció a TV2-re. Gonda ma délelőtt, felvételről nézte meg a műsort, és csalódásról számolt be. "Tartalomban és nézettségben sokkal jobbra számítottam. 28 százalékos közönségaránya lett, ami RTL-es szinten buktának számít. Én negyven százalék fölötti nézettséget vártam, de nem csak a számok érdekesek önmagukban, hanem az, hogy szemben egy szerintem C kategóriás film ment, az Egy bébiszitter naplója. A görbe szerint folyamatosan kapcsoltak el a nézők. A műsor első szegmensére visszajöttek, de az első reklámbreak után elmentek, folyamatos lecsorgás volt" - magyarázta.

rtl sajtóklub

"Fábryt nem tartottuk rossz választásnak, mert fajsúlyos, művelt pasas. Ellenmondást láttam végig a műsorban, mert vicces és komoly is próbált lenni, de egyikben sem volt jó. A műsor nagyon lassú volt, nem volt benne feszültség, és túl hosszú idő volt, mire eljutottak a 100 ezres kérdésig, holott az bemelegítő. Ez szerkesztői hiba" - vélte Gonda. Szerinte a párok sem voltak szerencsések, szerinte a legjobb még az Oszvald Marika és Csonka Pici voltak, de Kokóék duóját unalmasnak látta. A celebeadások esetében "könnyű konfliktus" volt korábban Vágó és a producer közt, hogy mi legyen a sztárok által nyert pénzzel, menjen-e alapítványoknak, és ha igen, az összeg mekkora része.

rtl sajtóklub

"Megjegyezném, hogy a korábbi celebadások elképesztően jó nézettséget hoztak, még akkor is, mikor már leszálló ágban volt a műsor. A tegnapi olyan volt, mintha egy Milliomos-paródiát láttak volna a nézők. Egy celebes Fábry-show, vetélkedőmázzal. Nem fogják sűrűbben adni a műsort, ebben biztos vagyok. Az a sejtésem, hogy az RTL csak és kizárólag azért csinálta meg, hogy ne veszítse el a jogokat" - jelezte a korábbi producer.

1,21 millió nézője volt

Fábry Sándor megkeresésünkre nem kívánt nyilatkozni, csak a TVR Hétnek adott rövid válaszokat: "Egyelőre négy adásról van szó, amelynek a technikája kicsit más lesz. Más tanácsot nem fogadhattam meg, mint hogy önmagam leszek. Minden tiszteletem mellett zsákutcának látszott, hogy megpróbáljam jeles elődömet utánozni. Semmiképp nem akartam, hogy gyakrabban jelenjek meg fő műsoridőben, mint az Esti showder-ben. Új terméket dobunk a piacra, egy termék új változatát a Legyen ön is milliomos!-t Sanyival ízesítve" - mondta.

agb nielsen

Nézze nagyban itt!

A nézettségről, tényszerűen: a célcsoportban 28,7 százalékos közönségaránnyal a kvíz verte a korábban kezdődő, de később véget ért TV2-es vígjátékot, mely 20,3 százalékra volt jó. A Milliomos előtt viszont 41,1 százalékot ért el a Barátok közt, melynél jobb felhozó műsort kívánni sem lehet, annak táborának egy része viszont csatornát váltott. A teljes lakosságban viszont magabiztosan nyert Fábry, 1,21 millióan nézték a celebadást, 34,4 százalékos közönségaránya volt a műsornak. Az Egy bébiszitter naplója 15,1 százalékot jegyzett, ami jóval a TV2 főműsoridős átlaga alatt van.

KAPCSOLÓDÓ CIKK