A nyári nézettségeknek nem tulajdonítanak túl nagy jelentőséget a programigazgatók: mivel ősszel lényegesen jelentősebb a reklámköltés, így nyárra a legtöbb saját gyártású műsorukat leállítják a tévék, és jórészt ismételt sorozatokkal, filmekkel igyekeznek szórakoztatni a kellemes, nyári estékre megcsappant méretű nézőtábort. Most egymillió nézővel a lista élére lehet ugrani, 2009 novemberében ennyi tévéző a 18-20. helyre lett volna elég.
Az év 31. hetét mindazonáltal a 18,7 százalékos Tv2 nyerte, másfél százalékpontot verve az RTL Klubra. A teljes lakosságnál az MTV 10 százalék fölött végzett, ezzel a harmadik legnézettebb hazai csatorna maradt. Jól ment az NCIS és a Hőhullám (természetesen előbbi ismétlés, utóbbi pedig régi, már látott, humoros jelenetekből összeállított műsor), de a Napló is a dobogó közelében végzett. Nyáron sokan nem bánják az ezerszer látott előadásokat, jeleneteket, mert a szinte csak nosztalgiára építő M1 is hat műsorral fért be a top 30-ba.
Top 30, teljes lakosság
A listán minden műsor a legnézettebb adásával szerepel
Forrás: AGB Nielsen
------------------------------------
A kereskedelmi célcsoportban is a Tv2 nyert, közel két százalékponttal. A legnézettebb műsor a Sötét zsaruk 2. része volt, de nagyon szépen hozott az RTL újonca, a Castle is, amely (szemben a listán előkelő helyen szereplő Doktor House-szal, NCIS-szel vagy Helyszínelők-kel) nem ismétlés, hanem nyárra elraktározott újonc.
Top 30, teljes lakosság
A listán minden műsor a legnézettebb adásával szerepel
Forrás: AGB Nielsen