Kovács Lázárral javíthat majd az Esti Showder

2010.10.01. 14:26

Számolt azzal a produkció és a csatorna is, hogy szeptemberben gyengébb számokat hoz a műsor - a nagy dobásokat szándékosan októberre, novemberre, decemberre ígérik, ezekben a hónapokban több a reklámozó, ekkor kell jobb nézettséget szállítani, ezt is várja el az RTL Klub. Az Esti Showder producere szerint az sem meglepő, ha az utolsó, zenei blokk előtt páran hazamennek, mert korábban is így volt ez.

Fábry Sándorra rászálltak a lapok a héten, cikkek jelentek meg arról, hogy gyenge a nézettség, a showman unott, fásult, és ez annyira érződik is felvételeken, hogy többen felállnak és hazamennek a vége előtt. Hogy mennyire élvezi Fábry a munkát, annak megítélése szubjektív, a számok azonban nem jók: a legutóbbi adás, szeptember 23-án 26 százalékot ért el kereskedelmi célcsoportban, miközben a Vejedre ütök című vígjáték a Tv2-n 29 százalékos közönségaránnyal futott, azaz megverte. Korábban az Esti Showder rendszeresen nyert műsorsávjában, de a két gyengébben hozó adás és a bulvárlapok Fábryt lefitymáló cikkei után az RTL Klubnál állítólag nincs rossz hangulat a vártnál gyengébb szezonkezdés miatt.

"Két epizód - valóban gyengébb - eredményei alapján, pedig nem jelentenénk ki, hogy a show átlagnézettsége nagyot esett" - tudatta a sajtóosztály. Az [origo] korábban megírta, hogy 2011 nyaráig szól a Primetime szerződése, és az RTL tavasszal döntheti el, meghosszabbítja-e (ez nem csak a nézettségtől függ, és nem automatikus).

Kovács Kristóf producer szerint az, hogy bulvárlapok arról írnak, hogy mostanában a vége előtt nézők felállnak, és elmennek, az negatív hangulatkeltés, mert korábban is akadtak, akik a felvételek végén, a zenei blokk előtt távoztak. "Lehet úgy fogalmazni, hogy felálltak és elhagyták a műsort, de tudni kell, hogy szemben sok más show-val, itt nem megfizetett statiszták ülnek, hanem olyanok, akik jegyet vettek. Inkább felvállalom, hogy késő este, az utolsó, zenei blokk előtt hazamegy ötven-száz ember a hatszázból, semmint, hogy parancsra tapsoló statisztákat ültessünk a nézőtérre" - mondta. Szerinte például a Blikktől rendszeresen járnak a felvételekre, ott tudják, hogy ez nem új jelenség, mindig voltak, akik a vége előtt elindultak haza.

"Azt, hogy Fábry unja a vendégeit, már tíz éve írják. Már az első évben az első cikkek erről szóltak, de ez nem riportműsor, ahol őszinte érdeklődés kell, ez talkshow. A műsor pedig mindig annyira jó, amennyire a vendégek, de ami nekem még fontos, hogy a Fábry-féle monológok, tehát az első blokk nézettsége változatlan" - közölte Kovács.

A producer szerint a 12 év legnézettebb Esti Showder-e 2010 májusában volt, Erdélyi Mónika-paródiával, nem igaz tehát, hogy folyamatosan rossz a nézettség. Kovács szerint, ahogyan a lapokat a címlappal, egy talkshow-t a vendégekkel lehet eladni: nagy dobásnak ígéri a magánéleti botrányával rendszeres bulvárszereplő Kovács Lázárt, akit bizonyára sokan megnéznek majd Fábry vendégeként (érte állítólag indult a Tv2-es Hajdú Péter is), de jön a Dallas-ból Lucy, Charlene Tilton, amerikai sorozatsztár is. Az X-Faktor zsűrije lesz még a show-ban a közeljövőben, decemberben pedig az énekesek.

Kovács szerint minden kritika ellenére az Esti Showder még mindig egy olyan felület, amelynek nincs konkurenciája, hiába próbálkozott talkshow-val Liptai, Jakupcsek, Szulák, Hajós, hiába kapott műsort a Boros-Bochkor vagy a Bagi-Nacsa páros. Attól nem tart, hogy Sebestyén Balázzsal pótolható lenne Fábry: szerinte Balázst elég nehéz elképzelni a stand-up műfajban. "Ez egy médium, amit meg kell tölteni tartalommal. Ami nem tűnt fel a lapoknak, hogy minden évet gyengébben kezdünk, kevésbé ismert emberekkel, és ez tudatos. A Playboyban nyáron nincs világsztár, a lappiac is lenn van, ugyanúgy a reklámpiac októberben, novemberben éled fel, akkor kellenek a jó számok. Az X-Faktor élő adásai sem indultak még el, nem véletlenül" - mondta.

Bár a nézettség 2010 őszén nem volt jó, Kovács szerint ez nem probléma: "A Heti hetes nézettsége is hullámzott, de az RTL Klub tudja, hogy kell nekik ez a formátum. Hosszútávon gondolkodó médiumok hosszú távra hoznak döntéseket. Az Esti Showder-nél is szempont, hogy növekedést mutasson a nézettség, ne szeptemberben legyen a csúcson" - fejezte be.

KAPCSOLÓDÓ CIKK