29 panasz érkezett a médiahatósághoz a vitatott VV-párbaj miatt

Vágólapra másolva!
Az RTL Klub 2011. április 3-i Való Világ-adása után 29 panasz érkezett a médiahatósághoz: többen csalásra gyanakodtak, de a csatorna szerint semmi különleges dolog nem történt. Az, hogy félidőben képeket is mutattak a százalékok mellé, nem ellenkezik a szabályokkal, és a jövőben is előfordulhat hasonló helyzet - közölte az RTL Klub.
Vágólapra másolva!

A Való Világ legutóbbi párbaja után kevesebb mint 24 óra alatt 29 panasz érkezett a médiahatósághoz, tudta meg az [origo]. "A panaszosok az sms-szavazás hitelességét kifogásolták, és csalást gyanítottak, valamit az ügy kivizsgálását kérték a hatóságtól. Egy panasz érkezett más témában: a panaszos szerint olyan képeket töltenek fel a villalakókról az internetre, amelyek uszítóak, és sérthetik egyes személyek személyiségi jogait. A beérkezett panaszokat a hatóság vizsgálja" - közölte a NMHH kérdésünkre.

Az RTL Klub közleményben reagált a nap során megjelent újságcikkekre. Szerkesztői döntés volt a fantomképek felfedése a legutóbbi Éva-Gigi párbajon, amire egyébként már korábban is volt példa a Való Világ történetében - írják. "Ahogy a műsorban is elhangzott, a szoros állás miatt döntöttünk úgy, hogy megfordítjuk a képeket, és még egy utolsó lökést adunk a nézőknek, hogy bebiztosítsák kedvencük helyét a villában. Nem ellenkezik a szabályokkal, és a jövőben is előfordulhat hasonló helyzet. Ezzel a döntéssel egyenlő esélyt adtunk mindkét játékosnak, és az őket támogató nézőknek."

Forrás: Mudra László [origo]

Az RTL a közlemény szerint a végjáték során kiemelten fontosnak tartja, hogy valóban azok legyenek a villában, akiket a nézők többsége támogat. "A játék ezen szakaszában már sokkal kiélezettebbek a párbajok, és szorosabb eredmények születnek; természetes, hogy a kiesett játékos és szavazói nehezen fogadják el a döntést, amelyet egyébként a nézők többsége szavazott meg. Az sms-szavazással kapcsolatban több nézői észrevétel érkezett. Most is, mint minden élő szavazásnál, élő telefonos ügyfélszolgálatot biztosítunk a nézőknek, ahová kérdéseikkel fordulhatnak. Ezeket a telefonszámuk megadása után tudjuk vizsgálni; természetesen csak az adott szám ismeretében van lehetőség az egyes esetek érdemi vizsgálatára" - áll a szövegben.

A csatorna szerint az április 3-i szavazással kapcsolatban felmerült leggyakoribb problémák közt volt, hogy a szavazók nem a megadott telefonszámra küldték el szavazatukat (tévesen a hanghívás számára küldtek szöveges üzenetet), hanghívásnál nem a megadott számkódot nyomták meg, vagy nem a megadott a képernyőn kiírt, illetve szóban többször ismertetett neveket vagy kódokat használták - ezek lettek az érvénytelen szavazatok. Az RTL szerint olyan is volt, hogy a szavazók egyéb szöveges üzenetet küldtek, amelyben véleményüket nyilvánították ki a műsorral kapcsolatban, ezt nem tudták érvényes szavazatként elfogadni. "Előfordult olyan eset, amikor a szavazó válasz sms-ben vagy a saját operátorától, vagy a technikai lebonyolító cég rendszerétől technikai okokra való hivatkozást tartalmazó sms-t kapott: ekkor vagy az operátornál nem került továbbításra az üzenet, vagy a rendszer nem tudta értelmezni a beérkező szöveget. Ebben az esetben, az egyedi hívószám ismeretében tudnak először az operátorok, utána a szolgáltató választ adni a megkeresésre" - tették hozzá.