Vizsgálat indult a Való Világ, az X-Faktor és a Megasztár szavazásai miatt

2011.04.21. 17:33

Egyeztetési eljárást kezdeményezett dr. Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos az RTL Klubbal és a Tv2-vel a valóságshow-k és tehetségkutatók szavazási rendjét kifogásoló panaszok ügyében.

Az elmúlt hónapokban közel félszáz olyan bejelentés érkezett az RTL Klub X-Faktor és ValóVilág, valamint a Tv2 Megasztár műsoraival kapcsolatban, melyben a panaszosok a nézői szavazások lebonyolításának rendjét, azok szembetűnő irányítottságát, ellenőrizhetetlenségét kifogásolták, és megkérdőjelezték az eredmény valóságtartalmát - tudatta közleményben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

Az NMHH szerint a jelenség a fogyasztók jelentős számát érinti, ezért a médiatörvény alapján a biztos egyeztetési eljárás keretében, levélben kereste fel a szolgáltatókat és kért információt a szavazások körülményeiről, többek között arról, hogy milyen előírás szabályozza a szavazások rendjét, hol ismerheti meg ezek tartalmát a néző, hogyan történik a szavazatok regisztrációja, illetve milyen számú szavazat érkezik egy-egy fordulóban.

A biztos a médiatörvényben leírtak alapján, érdeksérelmek kivizsgálása érdekében bármely média-, illetve hírközlési szolgáltatótól vagy sajtótermék kiadójától adatokat, felvilágosítást és nyilatkozatot kérhet, s a szolgáltató tizenöt napon belül köteles válaszolni. Ha az érintett szolgáltató a kérést nem teljesíti a megadott határidőn belül, úgy a biztos az NMHH hivatalához fordulhat, és hatósági eljárást kezdeményezhet az adatok bekérése ügyében.

A Való Világ április 3-i párbaja után, kevesebb mint 24 óra alatt 29 panasz érkezett a médiahatósághoz, tudta meg az [origo]. "A panaszosok az sms-szavazás hitelességét kifogásolták, és csalást gyanítottak, valamint az ügy kivizsgálását kérték a hatóságtól. Egy panasz érkezett más témában: a panaszos szerint olyan képeket töltenek fel a villalakókról az internetre, amelyek uszítóak, és sérthetik egyes személyek személyiségi jogait. A beérkezett panaszokat a hatóság vizsgálja" - közölte az NMHH akkori kérdésünkre. Az RTL Klub közleményt is kiadott, mivel több újság is foglalkozott a vitatott párbajjal.

KAPCSOLÓDÓ CIKK