Nézettség: a török szappanopera nem ellenfele a Tényeknek

Vágólapra másolva!
Az RTL Klub későbbre, fél hét helyett hétre tett Híradó-ja következtében negyven százalékra is felment az idősávjában maradó Tények közönségaránya az elmúlt héten. Az Ezel című szappanopera nem igazi ellenfele a Tv2 hírműsorának, az RTL Híradó-ja pedig a rivális csatorna Aktív-ját veri.
Vágólapra másolva!

Indulásuk óta este fél hétkor kezdődtek a hírműsorok a nagy, földi sugárzású kereskedelmi tévécsatornákon, majd 2011 júliusában az RTL Klub átrakta hírműsorát hétre. A Tv2 szerint azért, mert huzamosan kikapott nézettségben a Tények-től, az RTL Klub szerint pedig azért, mert nyáron később térnek haza a tévézők, és fontos, hogy tőlük informálódjanak a világ eseményeiről.

Az első héten, amikor nem egymás ellen mentek a hírműsorok, a Tények erősödött jelentősen, de a nyári időszakot hagyományosan elhanyagolja az RTL (is), így utóbbinál nem is várhatták, hogy a Seherezádé című török szappanopera által már legyőzött Ezel lesz az a műsor, amely nézőket rabol a konkurencia hírműsorától. Annál érdekesebb, hogy mi lesz augusztus végétől, szeptember elejétől, ha komolyabb műsort tesz a Tények műsorsávjába az RTL.

A Tények a 18-49-es célcsoportban az elmúlt héten kétszer is negyven százalék fölött végzett (szerdán és csütörtökön), de a másik három hétköznapon is közel volt hozzá, ekkor 38-39 százalékkal ment az este fél hét és negyed nyolc közti műsorsávban. Szombaton és vasárnap már csökkent a részesedés, ekkor harminc illetve 27 százalékot ért el a Tv2 hírműsora: előbb egy Adam Sandler - Drew Barrymore-film, a Nászok ásza, utána pedig A három testőr című kalandfilm ment ellene, tehát nem az Ezel, egy török szappanopera. A Tények legnézettebb műsorát a célcsoportból 450 ezren követték.

Az új időpontba került RTL-es Híradó a kereskedelmi célcsoportban 33,5 százalékkal nyitott hétfőn, eztán 29 és 31 százalék közt ingadozott. A hírműsor a legjobb közönségarányt a hétvégén érte el, ekkor - meglovagolva az elébe tett film nézettségét, megtartva az azt nézők jó részét - 35,2 illetve 34,7 százalékot ért el. A kereskedelmi célcsoportban toronymagasan a vasárnap esti híradót nézték a legtöbben, közel 550 ezren, de a korábbi napokban a hírműsor nem tudta átlépni a 400 ezres nézettséget.

A teljes lakosságnál a Tények szerepel a heti nézettségi lista élén, a július 21-i adást 1 millió 553 ezer magyar tekintette meg az AGB Nielsen adatai szerint. A heti toplista második helyére került az RTL Klub esti hírműsora, július 24-én 1 millió 279 ezer tévéző informálódott belőle.