Felemás rajtot vettek az MTV új műsorai - nézettség

Vágólapra másolva!
Az év 40. hetében az MTV-n több új műsor is elstartolt, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy a közszolgálati csatorna növelje - szeptemberben nagyjából nyolc százalék körüli - közönségarányát. Viszonylag jól ment a vasárnap esti vetélkedő, Gundel Takács hétköznap esténként futó gameshow-ja, de elsőre nem hozott jó számokat a DTK Show és a Hacktion.
Vágólapra másolva!

Az MTV egyes csatornája október első hetében több új műsorral rukkolt elő, de a legtöbb tévéző által követett Híradó nézettségét egyik sem tudta felülmúlni. Jó teljesített az M1 átlagos számaihoz képest a Csiszár Jenővel és Jakupcsek Gabriellával felálló Magyarország, szeretlek, Gundel Takács Gábor gameshow-ja, a Maradj talpon, de D. Tóth Kriszta show-ja elsőre csak 7,6 százalékos közönségarányt ért el, a Hacktion akciókrimi pedig elvérzett a Barátok közt sávjában, csak 5,6 százalékkal ment (át is tették hétfőre, a kilences sávba, a köztévétől szokatlan fürgeséggel).

Nem csak a nézőszám határozza meg egy műsor sikerét, legalább ennyire fontos a közönségarány, hogy az adott sávban hogyan állta meg a helyét. Rudolf Péter és Nagy-Kálózy Eszter komédiája, a Mindenből egy van például csak a csatornaátlagot hozta, a Borbás Marcsival forgatott Gasztroangyal nyitása viszont jónak számít: a házi toplistán ugyan csak 15., nézőszám alapján, de tíz százalékkal ment. A nosztalgiára azonban még mindig építhet az MTV: a L'art Pour L'art társulat tizenöt-húsz éve volt nagyon kedvelt a köztévén, de az új műsorukat is megnézte 443 ezer ember, továbbá a Kabos Gyula-emlékműsor és az Égigérő fű is átlag felett hozott.

Top 20, teljes lakosság

agb

Minden műsor a legnézettebb adásával szerepel.
A műsor címe után a nézőszám, majd a közönségarány látható.
Forrás: AGB Nielsen.