Csúnyán leverte az eurovíziós show a TV2-t és az RTL Klubot

2012.02.06. 10:39

A 18 éven felüli tévézőknél könnyen nyerte a szombat estét az MTV a Híradó-val és A Dal című, magyar eurovízós  elődöntővel. A kilencszázalékos közönségarány körül teljesítő m1-en bő húsz százalékot ért el a műsor.

Nagyon ritkán veri nézettségben a közszolgálati csatorna a két nagy kereskedelmi tévét: az RTL Klub és a TV2 általában csak kiemelt fontosságú, MTV-n adott sportesemények alkalmával marad alul. A főműsoridőt különösen nehezen adja át a két nagy csatorna, de most az MTV jól időzített, akkor tette adásba az eurovíziós selejzetőket, amikor hiány volt tehetségkutatóból: még nem indult el sem a (péntekre tervezett) Megasztár, sem a Csillag születik, így el is vitte az estét.

agb

Nézze meg nagyban: klikk a képre!

Mint a grafikonon is látható, az MTV-s Híradó 22,5 százalékos közönségaránnyal ment február 4-én este, ez is jóval erősebb eredmény, mint amit a hírműsor átlagosan hoz. A Dal második adása is remekül szerepelt, 20,6 százalékot mért az AGB Nielsen a műsor alatt: ezzel a 18 éven felüli nézőknél simán verte az RTL-en vetített Verdák-at és a TV2-n látott Számkivetett-et (a tévében látottakról, a továbbjutókról itt olvashat).

A show-t 968 ezer tévéző nézte végig a teljes lakosságból, ez 19,1 százalékos közönségarányt jelentett. Az MTV 18+ kategóriában méri magát, itt érte el a legjobb százalékot A Dal, 20,6-tal ment. A fiatalabb nézőknél is jó számokat ért el a show, az MTV-s átlaghoz képest, de itt azért látszik, hogy továbbra sem a tizen- és a huszonévesek mennek a közszolgálati tévére: a kereskedelmi célcsoportban 12,8 százalékot hozott az második elődöntő.

A show vége felé esni kezdett azonban az MTV nézettsége, negyed tizenegy után pedig a Való Világ miatt sokan átkapcsoltak az RTL-re.

A mérés pontos számadataival később bővítjük a cikket.