Dirk Gerkens, RTL Klub: Egy új tévé olyan, mint egy kisgyerek

Dirk Gerkens, RTL-csoport, vezérigazgató
Vágólapra másolva!
Folyamatosan kapcsolatban vannak Stohl Andrással, aki az RTL2-n akár vissza is térhet. A tévétársaság új csatornája bizonyára elvesz nézőket RTL-es csatornáktól is, de Gerkens szerint a fő cél a TV2 és a Viasat3 táborából toborozni követőket Friderikusszal, Delhusa Gjon valóságshow-jával, a Szombat esti láz új évadjával, az öt-hat új sorozattal. Az [origo] a Media Hungary kávészünetében faggatta az RTL Klub vezérigazgatóját, aki 2013-ra már reklámpiaci fellendülést vizionál.
Vágólapra másolva!

Szeptemberben vagy októberben indul az új RTL-tévé?

Őszi rajtot tervezünk. Természeten van céldátum, de ez egyelőre nem publikus, ráadásul a kábelszolgáltatókkal is folyamatosan egyezetnünk kell, nekik mi a megfelelő.

Karácsony előtt van a legtöbb reklámbevétel, addigra - gondolom - már működnie kell.

Igen, az jó lenne, azért is indulnánk ősz elején.

Miért nem egy már létező RTL-es kábeltévét erősítenek meg új műsorokkal , miért kell egészen újat létrehozni?

A Cool például már most is nagyon erős, van egy világos stílusa, nézői rétege, ezért indokolt egy új csatorna bevezetése. Nagyon bízunk benne, hogy a Cool és az RTL2 együtt több nézőt hoz majd a tévétársaságnak, mint amennyit szállított volna a több, saját gyártású műsorral megerősített Cool tévé. Nagyon sok időt töltünk azzal, hogy a csatornáinkat imázsban, tartalomban megkülönböztessük a többitől, és amit tervezünk az RTL2-re, az nem biztos, hogy passzolt volna ahhoz, amit a Cool rendszeres nézői elvárnak.

Hírműsort terveznek?

Ez még nyitott kérdés, van róla szó, de bármi elképzelhető. Ha lesz hírműsor, akkor nem olyan, mint az RTL híradó, hanem stílusban attól eltérő. Igazából nem ezen van a hangsúly, hanem a saját gyártású műsorokon, ugyanis a lokális tartalomban hiszünk. Annak sok értelme nem lett volna, hogy újabb, csak sorozatokat vagy csak filmeket sugárzó csatornát indítsunk. Sok ilyen van. Az RTL2 általános szórakoztató csatorna lesz, nem mondhatjuk, hogy kifejezetten női, de azért igyekszünk a női nézők kedvében járni.

Legalább egy éve hallani erről - miért nem indult el korábban?

Akvizíció zajlott, megvásároltunk több kis tévécsatornát, és úgy döntöttünk, hogy ezért várunk az új tévé indításával, nem akartuk komplikálni a helyzetet. Stratégiai döntés volt.

Az RTL Klub arcait használja a testvércsatorna?

Nem, saját képernyősei lesznek. Lehet, hogy egyik-másik feltűnik majd az RTL Klubon is, de nem feltétlenül.

Stohl Andrással mi lesz? Ő vezette egykor a Szombat esti láz című show-t, amelynek új évadja ősszel az RTL2-n lesz.

Stohl Andrással kapcsolatban csak annyit mondhatok, keressük a lehetőséget, hogy visszatérjen a képernyőinkre. Amennyiben lesz olyan műsor, amely megfelel neki, nekünk, és meg is tudunk egyezni, akkor visszatérhet. Valóban lesz Szombat esti láz, de még nem döntöttük el, kik lesznek a műsorvezetők.

De már felhívták?

Persze, kapcsolatban vagyunk. De akkor is kapcsolatban maradt az RTL Klub és Stohl, amikor volt neki ez a szerencsétlen balesete. András letöltötte a büntetését, megfizette azt, amivel tartozik a társadalomnak, szabad ember.

Ha december végén ötszázalékos csatorna lenne az RTL2, akkor elégedett lenne?

Nagyon elégedett lennék. Természetesen az jó eredmény lenne néhány hónap után. A csatornák nem egyből hoznak jó számokat, a Cool és a Film+ is sok év alatt fejlődött idáig. Úgy is fogalmazhatunk, hogy olyanok, mint a gyerekek, nevelgetni kell őket, megtanítani járni, hogy később futni, rohanni tudjanak. Középtávon cél megerősíteni az RTL2-t, mert akkor a nagy csatorna mellett lenne három olyan, amely jelentős erőt képvisel a középmezőnyben.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Egy erős RTL2 ugyanakkor elvesz nézőket a többi RTL-es csatornától, tehát csökkenhet a Cool, a Film+ vagy az RTL Klub közönségaránya.

Ez valóban komplex kérdés, de itt jön a képbe a programmingon dolgozó kollégák professzionalitása, hogy úgy álljon fel a csatorna, hogy ne a mi tévéink nézőit vegye el, hanem a konkurencia követőit csábítsa át. Célunk, hogy a TV2 és a Viasat nézőinek nyújtsunk alternatívát. Az azonban nyilvánvaló, bármit teszünk is a struktúrákkal, elkerülhetetlen, hogy a mi tévéinktől is menjenek át nézők az RTL2-re.

A csökkenő szpotbevételek idején optimista húzásnak tűnik egy sok saját gyártású - tehát drágább - műsorral induló csatorna indulása. Mit remél 2013-tól?

Azt, hogy megáll a zuhanás, és négy rossz év után végre elindul a tévépiac felfelé. 2009 óta tart nálunk a válság, és azt hiszem, hogy 2012-ben érjük el a mélypontot. A reklámidő viszont ennél olcsóbb már nem lehet. Nekünk az lenne a kedvező, ha a bankszektor, az autópiac is erőre kapna itthon, mert akkor kénytelenek lennének intenzívebben reklámozni magukat, termékeiket, kínálatukat. Én elég optimista vagyok ezzel kapcsolatban. Ha feltámad a reklámpiac, akkor mi jó pozícióban leszünk ahhoz, hogy learassuk a munka gyümölcsét. A digitális átállás pedig egészen új helyzetet hoz, ebben a témában jövőre tisztábban látunk majd.

Idén mi volt a kedvenc műsora?

Mivel nagyon szeretem a futballt és a Real Madridot, így kedvenc tévéműsorom az El Clásico volt, amelyen a Real legyőzte a Barcelonát a Camp Nouban. Ha a saját műsorinkat nézem, akkor az X-Faktor döntőjét emelném ki.

Való Világ-ot nézett?

Inkább a negyedik szériát követtem, az ötödiket kevésbé. A négyesben emlékszem pár jellegzetes arcra, Évára, Alekoszra. Mostanában a kábelszolgáltatókkal megkötött szerződésekkel sok időm ment el, nem nagyon jutott arra, hogy napi valóságshow-t nézzek.

Ön nem magyar: érti, miről van szó ezekben a valóságshow-kban?

Természetesen igen. Néha erős szlenget használnak, akkor nem nagyon értem, miről beszélnek, de általában tudom, mi zajlik.

Általában szerény szókincsből gazdálkodnak.

Erről nem mondanék inkább semmit, ezt ön állítja, nem én! De nem hinném, hogy a magyar valóságshow-k szereplőinek szegényesebb lenne a szókincse, mint más országokban feltűnő játékosoknak.