Közvetlenül az EB előtt a magyar férfiak 73 százaléka tervezte, hogy valamilyen gyakorisággal követi az Eb összecsapásait. A a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a T-Home támogatásával készített felmérés az ő meccsnézési szokásaikat vizsgálta.
Míg a 18-55 éves férfiak közül csupán minden tizedik tévézik hétköznapokon a barátaival, az Eb-meccsek kedvéért hatszor ennyien ülnek barátaikkal a képernyő elé. A legtöbben otthon vagy valamelyikük lakásán követik a találkozókat, nagyjából ugyanekkora arányban (39 százalék) pedig partnerükkel - feleségükkel vagy barátnőjükkel - ülnek kettesben az otthoni kanapéra a képernyő elé - derül ki a kutatásból.
A focinéző férfiak háromnegyede minden programját az Eb-nek rendeli alá, azaz lehetőleg élőben szeretné megnézni a kiválasztott meccseket. 10 százalékuk már rögzíti is valamilyen formában a mérkőzéseket: közülük a legnagyobb arányban azért tesznek így, hogy a nekik megfelelő időpontban ülhessenek szurkolni a képernyő elé.
Az [origo] Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a kutatást megrendelő Magyar Telekom Nyrt.