Furfangos labirintus és elveszett hűtők: jönnek az őszi vetélkedők

1 perc és nyersz
Vágólapra másolva!
Napi valóságshow jóformán nem is lesz, annál több gameshow vár a hazai tévézőkre ősszel. Az MTV, a Viasat3, az RTL Klub és a Story4 is ilyesféle műsorokban bízva próbálja növelni nézettségét. Lesz két új formátum is, labirintusban bolyongó játékosokkal, saját mosógépüket és mikrójukat kockáztató próbálkozókkal. 
Vágólapra másolva!

Noha titokban ügyködhetnek egy-egy realityn, a jelen állás szerint a valóságshow-k nagy fogyasztóinak jut kevesebb néznivaló 2012 őszén, ugyanis Való Világ-, Éden Hotel-, ÖsszeEsüvők-szintű napi valóságshow nem készül magyar tévére, legfeljebb az ismétlésben is nézett Hal a tortán támadhat fel a TV2 új, tervezett csatornáján, legkorábban októberre-novemberre. Annál több lesz viszont a vetélkedő, mert az MTV folytatja a Maradj talpon-t, az RTL két gameshow-val jön, a Story TV is duplázni fog, de a Viasat3 is előhúzott egy itthon még nem látott formátumot. Lássuk, melyek ezek!

A Story4 két vetélkedővel készül az őszre. Mint Borsány-Gyenes András programigazgató az [origo]-nak elmondta, a Szerencsekerék új évadját már Szulák Andrea vezeti. A vetélkedőből speciális széria készül, a régi műsorvezetők, Árpa Attila és Klausmann Viktor munkájára a jövőben is számítanak. "Vágó István is visszatér ősszel, az Átvágó majd a Szerencsekerék után kerül adásba" - tette hozzá. A programigazgató pontos dátumot még nem akart mondani, miként arról sem nyilatkozott, hogy napi, vagy heti lesz-e az Átvágó.

Nyered, ha mered címmel a Viasat3 új kvízműsort indít szeptember 10-étől Kovács Áron műsorvezetésével. A nézők hétfőtől csütörtökig láthatják, ahogy a csapatok saját otthonukban vagy éppen a munkahelyükön teszik kockára saját berendezési tárgyaikat jobb, nagyobb és vadonatúj háztartási eszközök reményében. Már javában járja az országot a forgatóstáb, hogy olyan kalandvágyó csapatokat találjanak, akik megunt tárgyaikat tétként ajánlják fel egy értékesebb nyeremény ellenében. A Nyered, ha mered játékosai azonban Magyarországon korábban nem látott kockázatot vállalnak. Ebben a kvízben, ha nem sikerül elegendő helyes választ adni a lakásba vagy éppen munkahelyre betoppanó műsorvezető kérdéseire, akkor nemcsak az új tárgyat nem kapják meg, hanem azt is bukják, amit lecseréltek volna. Az értékes nyereményeket rejtő kék furgon már fodrászatnál, fiúalbérletnél, kocsmánál és tanyánál is megállt: különleges hangulatot kölcsönöz a műsornak, hogy nem tévéstúdióban, hanem a kanapén vagy éppen a hintaágyban zajlik a kvíz.

Egy már ismert és egy egészen új gameshow-val készül az őszre az RTL Klub. Előbb az Egy perc és nyersz (a képen) újabb részeit teszi adásba a csatorna: ennek első eresztése igen jó nézettséget termelt, szórakoztató műsorról van szó, és mivel a kisgyerekek is értik, őket sem kell erőszakkal kivezetni a nappaliból (mint korábban kellett a VV4 alatt, szintén a Híradó utáni műsorsávban). Azonban a műsorból épp elég egy-két hónap, az RTL nem várja meg, hogy ráunjon a tévéző, így előkapja A kód-ot, amely új vetélkedő itthon. Ebben is párosával próbálkoznak a játékosok (mint az új Egy perc és nyersz-ben), ennek oka, hogy jobban ki tudja fejezni bánatát, örömét az, aki mellett ott áll a testvére vagy jó barátja - az emóciók széles skálája pedig jobban mutat a képernyőn, mint egy rezzenéstelen arcú, fegyelmezett versenyző. Egy őszi szezon, két RTL-es vetélkedővel - ami nem változik, az a műsorvezető személye, ugyanis a piacvezető tévénél nem kísérleteznek emberekkel, Sebestyén Balázs kapta a második gameshow-t is.

Forrás: rtlklub.sajtoklub.tv

A Maradj talpon, azon túl, hogy a köztévé tempójához mérten meglehetősen pörgős formátumú, jó időben érkezett a képernyőre 2011-ben: A széf szünetelt az RTL Klubon, a 40 milliós játszma pedig véget ért a TV2-n, azaz nagyobb csatornán épp nem volt ezen kívül kvíz. A jó időzítés persze csak arra lett volna elég, hogy az első pár adást sokan megnézzék, de azt, hogy heteken-hónapokon át jól szerepelt a műsor, Gundel Takácsnak és a formátumnak köszönheti a közmédia. A lepottyanós látványelemekkel is bíró kvíz sokszor megháromszorozta az MTV 18-49-ben mért nézettségét, ami a közmédia számára azért fontos, mert egyébként inkább az ötven felettiek választják. A számok jók voltak, nem meglepő tehát, hogy az MTVA újabb évadot rendelt - kérdés, hogy napi egy adással mennyi idő alatt lehet kiégetni egy sikeres formátumot?

Olvasnivaló: Hová zuhannak a játékosok az MTV kvízében?