Újabb RTL Klub-TV2 pengeváltás: ki füllent, ki csúsztat?

Vágólapra másolva!
Nagy Tamással, a Jóban Rosszban és a Bűnök és szerelmek producerével készült interjúnkra kívánt reagálni Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója: szerinte a TV2 azt a műsort akarta megvenni, amelyen az RTL Klub dolgozik épp (a Berlin Tag & Nacht magyar verziója), de mivel nem sikerült neki, helyette készített egy szappanoperát.
Vágólapra másolva!

A Jóban Rosszban és a Bűnök és szerelmek producerével készült interjúnkban Nagy Tamás egy kérdésre válaszolva RTL-es produkciót is érintett, erre az RTL Klub programigazgatója reagálni kívánt az [origo]-n. "Az igaz, hogy a Berlin Tag & Nacht egy teljesen más műfaj, viszont azt mondja Nagy Tamás, hogy uniós szinten is probléma volt a formátummal, mert keveri a valóságot a fikcióval, sőt, meg is büntették a csatornát. Nem hiszem, hogy az Unió bármilyen módon foglalkozott volna ezzel a műsorral, hiszen Németországon kívül még sehol nem ment. Több helyre eladták, mert nagyon sikeres, de még nem mutatták be sehol - talán Szlovákiában elkezdik hamarosan, de a magyar lesz az első vagy a második nemzetközi változat. Az is igaz, hogy volt néhány kritika a valóság és a fikció ügyében, de semmilyen büntetést nem kaptak a műsor miatt."

Kolosi Péter elmondta, hogy nagyon álságosnak érzi a szöveg azon részét, amely a reality és a valóság közti, képernyőn megjelenő különbséggel foglalkozik, tekintettel arra, hogy a TV2 képernyőjén látható Családi titkok-ra ugyanúgy elmondható, hogy keveri a valóságot és a fikciót. "A valóság pedig az, hogy a TV2 meg akarta venni a Berlin Tag & Nacht-ot, ezt a formátum forgalmazójától tudom. Miután nem sikerült nekik, és megtudták, hogy az RTL Klub gyártja, erre találták ki, hogy akkor ők megcsinálják a tegnap bemutatott, tévéműsornak alig látszó valamit" - folytatta.

Kolosi csúsztatásnak érzi a nézettségről szóló részt. "A reklám nélküli nézettséget ugyanis a Barátok közt-ről ugyanúgy el lehetne mondani, a Jóban Rosszban pedig csak akkor képes az általa füllentett nézettség megközelítésére, ha duplán megy: azaz nem tartalmi, hanem hosszúsági okokból. A 25 százalékos közönségarányt nagyon ritkán érte el eddig, sőt, heti átlagok tekintetében erre még nem is volt példa" - tette hozzá.

Az interjú itt olvasható.