Joe, Lali és Anikó verik a komplett magyar mezőnyt

Éjjel - Nappal Budapest, Kristóf
Vágólapra másolva!
Augusztus 1-jén estére már 201 ezer követőnél járt a Facebookon az Éjjel-nappal Budapest: sok éve futó, stabil műsorok nem tudnak negyedennyi követőt sem. A napi sorozat ügyesen használja a közösségi oldalt: akárcsak a német eredeti, a Berlin - Tag & Nacht.
Vágólapra másolva!

Július vége felé már közelítette a 200 ezer követőt az Éjjel-nappal Budapest, augusztus első napjára pedig túl is lépte ezt, így messze elhúzott az internetes követők számát tekintve a többi műsortól, köztük több olyantól, amelyek évek óta biztos pontjai a nagyobb csatornáknak. A szériának utat mutató Berlin - Tag & Nacht, amelynek karaktereit és sztorijai nagy részét átvette a sorozat, ugyancsak aktív a Facebookon, a posztok is nagyjából ugyanúgy épülnek fel: kitesznek egy mobillal készült fotót egy szereplőről, és odabiggyesztenek mellé egy kérdést, hogy legyen mit megvitatni („Őrült nagy meleg van. Ti mit csináltok ilyenkor?”) A posztok hasonlóak, mint a két képen is látható, a módszer működik, hosszú levezések zajlanak a rövid bejegyzések alatt, hol kicsit indulatosabb hangnemben, de inkább csak rajongói szinten, gyakran döbbenetes helyesírással.

Az első kép a német, a második a magyar sorozatból van Forrás: Facebook

Az Éjjel-nappal Budapest nézettségben már egy ideje uralja a listákat, a célcsoportban ragyogóan megy, stabil pont, de a teljes lakosságnál is bőven vezet műsorsávjában. A realitynek álcázott fikciós sorozatnak jót tesz, hogy nem megy nyárra pihenni, mert annyira megerősödik, hogy biztos elem lehet az RTL struktúrájában évekig.

Forrás: Facebook

A nézettség mellett tehát a neten is bőven veri a többi műsort. Augusztus 2-án délután a Jóban Rosszban bő 92 ezer követővel rendelkezett a Facebookon, a Barátok köztnek pedig van egy 122 ezres, egy 92 ezres és egy 26 ezres oldala, vélhetően nagy átfedésekkel, azaz aki like-olt valahol, a többit is követi. Ezekhez képest elenyésző az MTVA-s sorozatok kedveltsége a legnagyobb közösségi oldalon, a Hacktion 5700, a Mindenből egy van 4100, a Munkaügyek 8600 rajongónak ad tartalmat, kis híreket, több-kevesebb rendszerrel. Az HBO Társas játéka, amelyből ősszel már a második évad jön, 12 ezer kedvelőt gyűjtött, ami nagy szó, ha azt nézzük, hogy hány emberhez jut el az M1, és hány fizet elő az HBO-ra. A Terápia kevésbé mozgalmas, de hasonlóan igényes sorozat volt, a magyar remake szintén 12 ezres táborral bír (amúgy információink szerint biztosan jön a második etap).

Ezek mellett már nem sok fikciós széria maradt, hiszen a hazai sorozatipar cudar éveket él. A rajongók kiszolgálása a produkciók részéről egyre inkább áttolódott a Facebookra, de persze a legtöbb visszanézhető egy darabig a csatornák oldalán: a Jóban Rosszban a TV2-n, a Barátok közt az RTL Moston, de külön honlappal is bír, amely egészen használható. A leglátványosabb itt is az Éjjel-nappal Budapest nyomulása (amely nem mellesleg már felkeltette a médiahatóság figyelmét is), mert külön oldala is van, gyakran frissülő hírekkel, és az epizódok is visszanézhetők az RTL megfelelő oldalain. Nyereményjátékok, szereplőkkel való csetek, közönségtalálkozók nemigen vannak, a sorozatrajongók ezen a téren kielégületlenek maradnak.

Túllépve a sorozatokon, érdemes egy pillantást vetni arra, hogy – a 200 ezer fölötti Éjjel-nappal Budapesthez viszonyítva - hagyományos, régóta futó tévéműsorok hány követővel bírnak a közösségi oldalon. A Tények 14, a Mokka 11, a Fókusz 28 ezernél tart, miközben a talán legrégebbi, még most is látható szórakoztató műsor, a Heti hetes is csak 15 ezret gyűjtött, ami azt is világosan jelzi, hogy lényegesen idősebbek követik, mint a fiatalos, budapesti szériát. A tehetségkutatók közt találunk még magasabb számokat: a Voice 53, a Megasztár 101, az X-Faktor viszont 315 ezer követőt számlál.