A TV2 átáll, 18-59-ben méri magát

Vágólapra másolva!
Januártól nem az ötvenéves kor alatti felnőttek jelentik a TV2 célcsoportját, hanem a hatvan alattiak. 
Vágólapra másolva!

A TV2 eddig a 18-49 éves kor közti korosztályban mérte magát, de 2014. január elsejétől a 18-59-es lesz a célcsoport. Simon Zsolt vezérigazgató szerint az átlagnéző itthon ötven éves, a társadalom változásait pedig a televízióknak is le kell követniük, nem szabad csak a fiatalabbakra fókuszálni.

„Az elmúlt tíz évben megerőszakolt műsorkészítéssel éltünk, pedig tudtuk, hogy a nézőink idősebbek lettek. Eztán a 18-59 a célcsoport, ez alapján közlünk nézettséget, ezek alapján jelennek meg az áraink, ezek alapján vásárolnak a hirdetők" – közölte Simon hétfő reggel a Mokka Reklámtorta című, médiával és marketinggel foglalkozó rovatában, hozzátéve, hogy öregségrasszizmus az, amikor az ötven fölötti nézőket nem tekintik a tévék fontosnak, és mesterségesen próbálják fiatalítani célcsoportjukat.

Abban eddig sem volt vita, hogy Magyarországon sokan csak ötven éves kor fölött érnek el olyan egzisztenciát, hogy megvegyenek számos reklámozott terméket, válogassanak autók vagy külföldi utak között. A hirdetők viszont nagyrészt abban is egyetértettek, hogy a fiatalabbak befolyásolhatóbbak a kereskedelmi hirdetésekkel, az ötven fölöttieknél már nagyon erős a márkahűség, megszoktak bizonyos termékeket, ezeket rutinszerűen veszik, kevésbé lehet őket változtatásra bírni.