Nem baj, ha a gyerek nem a valóságot látja

Vágólapra másolva!
Nancy Kanter alelnök, a Disney Junior Worldwide eredeti műsorkínálatáért felelős vezérigazgatója szerint nem baj, hogy a blokk világa idealisztikus, sőt a kicsiknek éppen ez a jó. Pilot és hosszas tesztek nélkül náluk sem készül sorozat, és céljuk, hogy a szülőket is leültessék a képernyő elé, a gyerek mellé.
Vágólapra másolva!

Hogyan reagál a Disney Junior a gyermekek folyamatosan változó igényeire? Mennyiben más az igényük a különböző korú gyerekeknek?

A mai kisgyerekek sokkal tapasztaltabbak és kifinomultabbak, mint akár évekkel ezelőtt, egész máshogy élnek, mint például 20-30 évvel korábban: többet néznek tévét, sokkal többet várnak a médiától. A mesék alapja azonban ettől függetlenül nem változott, a gyerekek imádják a tündérmeséket, a kalandos cselekményeket és az olyan történeteket, amelyben szinte már a történet részének érzik magukat, és a szereplők olyanok, mintha a barátaik lennének. Ez szinte már több száz éve így van. A mi feladatunk pedig, hogy ezeket az alapokat a koruknak megfelelő módon interpretáljuk. Természetesen a modern vizuális technikák és stílusok adta eszközökkel a lehetőségek tárháza megnőtt, ma már például a számítógépes animációk rendkívül népszerűek a gyerekek körében, mi pedig képesek vagyunk arra is, hogy 3D minőségben meséljünk el egy történetet. A legfontosabb azonban, és mindennek az alapja a jó történet, amely érdekli a gyerekeket, amelyhez kötődhetnek, és mi is erre fókuszálunk a Disney Juniornál.

A Disney Junior-mesék túlságosan idealisztikusak, és nem tükrözik eléggé a valóságot: erről mi a véleménye?

Hiszem, hogy az, amit a gyerekek látni szeretnének, az valami fantasztikus, valami idealisztikus, teli csodás képzeletbeli dolgokkal, új helyekkel, amikről egyébként nem is álmodnának, és amikkel nem feltétlenül találkoznak a mindennapokban. Ezt a világot megalkotni szerintem ez egyáltalán nem rossz, inkább egy hasznos dolog, ami arra ösztönzi a gyerekeket, hogy használják a fantáziájukat, és új dolgokról álmodjanak. Azonban az üzenetet az, ami megteremti a történet egyensúlyát, és ami releváns a gyerekek számára.

Forrás: Disney

Mondana példát?

A történet arról is szól, hogyan szerezz új barátokat, vagy próbálj ki valami újat, vagy éppen arról, hogy problémáid vannak otthon vagy az iskolában. Ezek azok a szálak, amelyekhez a gyerekek kötődni tudnak, és ha ezeket a valós szálakat, problémákat egy fantasztikus világba helyezzük, akkor sokkal könnyebben megérthetik a lényeget, tanulhatnak a mesékből, és a tanulságokat használhatják a saját életünkben is.

Mi alapján kerül be új program a struktúrába?

A legfontosabb, hogy elég érdekes legyen a történet, a karakter, az elképzelt világ. Elég érdekes ahhoz, hogy akár 50, 100 vagy 200 részt is elkészítsünk belőle. Mert ez az, amire mindenképp gondolnod kell, amikor televíziós sorozatot készítesz gyerekeknek. Legyen elég gazdag és többrétegű, mind az elképzelt világ, mind a karakterek vonatkozásában, hogy több száz különböző történetet is kibonthassunk belőle.

Hogyan zajlik ez a folyamat? Pilot készül?

Ezután természetesen elkészül a pilot, a teljes forgatókönyvvel, amit azután fókuszcsoportokkal tesztelünk, gyerekekkel és többek között anyukákkal is, hiszen fontos tudnunk, hogy a szülők mit gondolnak az ötletről. A visszajelzések alapján pedig eldöntjük, hogy változtatunk-e valamin, érdemes-e továbblépni és folytatni, vagy nem. Ez egy folyamat, ahol mi is tanulunk, és jobban megismerjük, hogy mit is szeretnének igazán látni a gyerekek.

Végzett a Disney Junior mostanában kutatást a gyerekek televíziózási szokásairól? Mi volt az eredménye?

A kutatásaink leginkább arra irányulnak, hogy megértsük, hogyan viszonyulnak a gyerekek a meséinkhez, megértik-e azokat, szeretik-e a történeteket, foglalkoztatja-e őket, beszélnek-e a mesékről a szülőkkel. Szeretnénk tudni, mi az, ami megragad bennük az egyes epizódokból, ezért minden egyes részt tesztelünk gyerekekkel, óvodákban, háztartásokban. Így széles körű visszajelzést kapunk arról, hogy a sorozatok megfelelnek-e a gyerekek elvárásainak, kielégítik-e a gyerekek igényeit. Emellett pedig célunk, hogy az anyukák, apukák, nagyszülők is leüljenek, és együtt nézzék a show-t a gyerekekkel. Ha ugyanis a szülőkkel együtt nézik a gyerekek a sorozatokat, sokkal többet érthetnek meg belőle, mint egyedül.

Ön szerint melyek a legfontosabb üzenetei a Disney Junior-meséknek?

A legfontosabb üzenetek, hogy hozd ki magadból a legjobbat, legyenek nagy álmaid, és tegyél értük, hogy megvalósuljanak. Legyél jó ember, légy kedves, őszinte. Legyél értékes tagja a családodnak, a közvetlen környezetednek. Ezek a legfontosabb értékek, amelyeket szeretnénk átadni a gyerekeknek, hogy megértsék, hogy az, ahogyan viselkednek és amilyen emberek, milyen hatással van a körülöttük élőkre.

Melyek a legnépszerűbb Disney Junior-programok?

A Mickey egér játszótere például hatalmas sikere a Disney Juniornak, világszerte ismerik és szeretik a gyerekek, és a sorozat a lenyűgöző és sokunk gyerekkorát is átszövő karakternek köszönhetően igazi különlegesség. További sikersorozatok a Jake és Sohaország kalózai, illetve a Szófia hercegnő, amely jelenleg az egyik legújabb show Magyarországon. Az új tartalmak közül talán a Dr. Plüssi sorozatot emelném ki, valamint a Henry Hugglemonsters-t, amely Magyarországon is látható.

Kanter 2008 óta a Playhouse Disney Worldwide senior alelnöke: 2001-ben eredeti műsorkínálatért felelős alelnökként csatlakozott a Disney Csatornához, 2004-ben pedig a U.S. Disney Playhouse eredeti műsorkínálatért felelős senior alelnökévé lépett elő. A Disney Csatorna előtt a Bluecow.com, gyermekszórakoztató és fejlesztő internetes oldal elnöke volt, ezt megelőzően a Sesame Workshop executive prodecereként, több mint 30 Szezám utca-epizód, valamint az Emmy-díjas Elmo saves Christmas fejlesztéséért és gyártásáért volt felelős.