Az M1 nézői a legtürelmesebbek

Vágólapra másolva!
A közmédia egyes csatornáján időznek a nézők leghosszabban reklámok alatt is. Itt a lista: meglepő versenyző a harmadik helyen.
Vágólapra másolva!

Reklámidő-értékesítés szempontjából fontos, az épp adást nézők hány százaléka kapcsol el egy kereskedelmi blokk alatt, és természetesen az a mutató hatással van a program következő szegmense vagy az azt követő komplett műsor nézettségére is. Érdekes módon az M1 áll az első helyen 96 százalékos nézőmegtartó képességgel, az M2 pedig a második, 95-tel. Ez annak is köszönhető, hogy a közmédián nem lehet megszakítani műsort reklámbreakkel, de annak is az eredménye, hogy az M1 nézői főképp idősek, akik türelmesen kivárják a következő programot (vagy nem találják a távirányítót).

Meglepő módon a Comedy Central a harmadik ezen a listán, ott egy reklámblokk kezdetéhez képest a nézői 91 százaléka még ott van a csatornán a mosópor hatásfokának látványos ismertetése után is. Eztán jön a két nagy kereskedelmi tévé, a két legerősebb hazai tévés brand, az RTL Klub (87) és a TV2 (86). Az AXN is megtartja nézői 86 százalékát egy átlagos reklámszünet alatt.

A 2014-es adatok alapján összeállított lista vége felé is vannak meglepetések, elég magas a reklám alatt elkapcsolók aránya a FOX, a CBS Reality, a Sport2 vagy a Spektrum esetében.