Megakasztotta a TV2 és az RTL lendületét az esti elsötétítés

Vágólapra másolva!
Szinte nullára zuhant a nézettség. A kicsik alig érezték meg.
Vágólapra másolva!

A tervezett reklámadó elleni tiltakozásképp június 5-én este számos tévécsatorna elsötétült 15 percre (a tiltakozási hullámról itt olvashat bővebben). A legtöbben természetesen a két nagy kereskedelmi tévéről kapcsoltak el: mint az alábbi diagramon látszik, teljes lakosságban a TV2 biztosan vezetett 19 óráig, de a Tények utánra időzített sötét képernyő miatt jóformán nullára redukálódott a csatornán maradók száma. Ugyanez a logikus és prognosztizálható zuhanás történt az RTL Klub esetében is, azaz újfent bebizonyosodott, hogy nem néz félmillió magyar üres képernyőt, ahogy a városi legenda tartja (vagy ha igen, akkor csak másodpercekig). A sötét képernyő után az RTL már a sikersorozataival jött, az Éjjel-nappal Budapesttel és a Barátok közttel, onnan már vitte az estét tízig.

Forrás: Nielsen

A második ábrán perces bontásban látható, mi történt a nézettséggel a kritikus 15 percben. A nézők nem sokat időztek a sötét képernyőt látva, de jó részük visszatért negyedóra elteltével.

Forrás: Nielsen

Az látszik a többi diagramból, hogy körbekapcsoltak a nézők (a gyerek/zene/sportcsatornákra), van, ahol ott is maradtak (tematikusok), de általában véve visszaszivárogtak a megszokott tévékre. Pár helyen (például AXN) azonban még hosszú ideig ott maradtak, de ez akár az aznap esti műsoroknak is köszönhető.

A tematikus tévéken, ismertetterjesző csatornákon eleve 19 óra után kezdenek szétnézni a magyarok, a 18 órás híradós „halálsáv" után, így igazán volt nagy jelentősége az adásszüneteknek a kisebb tévék számára. Az Origo Zrt. tulajdonában lévő LifeNetwork 1%-ot ért el a teljes napot vizsgálva, legnézettebb műsora 5% fölött ment célcsoportban.