Még többet tévézünk, mint tavaly

Vágólapra másolva!
2014 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 38 percet töltött a tévékészülékek előtt, 10 perccel többet, mint egy évvel korábban.
Vágólapra másolva!

2014 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 38 percet töltött a tévékészülékek előtt, 10 perccel többet, mint az előző év ugyanezen időszakában. A gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 4 percről 3 óra 8 percre nőtt egy év alatt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 3 óra 46 percről 3 óra 53 percre. Az 50 évesek és idősebbek átlagosan 6 óra 2 percet töltöttek a televízió előtt, 16 perccel többet, mint egy évvel korábban - közölte a Nielsen.

2014 második negyedévében az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 27,1% volt, 3,9 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,9%, a közszolgálati csatornáké pedig 17,6% volt, ami 0,7 illetve 3 százalékpontos növekedést jelent 2013 ugyanezen időszakához viszonyítva.

Forrás: Nielsen

A filmcsatornák közönségaránya 9,2% volt, 0,7 százalékponttal magasabb, mint 2013-ban. A gyerekcsatornák részesedése 4,7%, a hírcsatornáké 3,9%, az ismeretterjesztő csatornáké 4,9%, a sportcsatornáké és a zenecsatornáké egyaránt 2,6%, az életmódcsatornáké pedig 2,1% volt 2014 második negyedévében. Fontos kiemelni, hogy 2013 második negyedéve volt az utolsó teljes negyedév az analóg földi televíziós sugárzás lekapcsolásának első hulláma előtt.

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 9,8%-os volt, míg a műsorfogyasztásnak 14,8%-át tette ki. A műsorfogyasztás aránya magasabb volt a sugárzás arányánál a nem zenei szórakoztató, a hírek, aktuálpolitika, gazdaság, valamint az információs műsortípusok esetében is. Ellenkező irányú az eltérés a zenével, művelődéssel, tudománnyal,
kultúrával kapcsolatos valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó egyéb műsortípus esetében - áll a Nielsen közleményében.