Globálisan öt százalékkal nőtt a reklámköltés

2014.07.14. 12:24

A reklámköltés világviszonylatban 4,8%-kal nőtt az első negyedévben, folytatva a tavalyi év végén tapasztalt trendet. Észak Amerika reklámköltésének 6,9%-os bővülése főleg az USA 7,3%-os növekedésének volt köszönhető – áll a Nilsen újabb kimutatásában.

Öt év után a magyar médiapiac reklámbevételei is nőttek 2013 végére, de csak 0,6 százalékkal. Tavaly a magyar médiapiac teljes reklámbevétele 175 milliárd 410 millió forint volt, ez minimális növekedést jelent 2012-höz képest. A digitális és a rádiós szegmens részesedése nőtt a teljes reklámtortából, a televízió és a nyomtatott sajtóé pedig tovább csökkent. Az idén elfogadott reklámadó pontos hatása még nem ismert, de biztosan állítható, hogy nem szolgálja az iparág megerősödését.