A tévézők harmada nézte Molnár Andrea dzsungelkirálynő koronázását

Molnár Andrea
Vágólapra másolva!
A 18-49-es célcsoportban a Híradóval az RTL Klub átvette a vezetést, a TV2-t viszont beérte és megelőzte helyenként a Cool TV, de még a Film+ is. November 12., napi nézettség.
Vágólapra másolva!

Az RTL terveinek megfelelően alakult a szerda esti tévés nézettség az ötven éves kor alatti felnőtteknél: a két nagy hírműsor még nagyjából egálban ment, kis RTL-fölénnyel, utána a csatorna elhúzott, legjobb közönségarányát pedig a Celeb vagyok, ments ki innen! vége felé érte el, ekkor 35% fölé ment. nagy riválisa, a TV2 viszont este kilenc után teljesen elfogyott a 18-49-es korosztálynál, a Cool is megelőzte, később még a Film+ is elé került, láthatóan a fiatal korosztályt hidegen hagyja a Családi titkok.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Szerdán az M1 6,5 százalékot ért el teljes lakosságban, de ötven alatt alig nézték, csak 2,5 százalékos közönségaránya lett. A TV2 saját célcsoportjában (18-59) bő 13 százalékot jegyzett, az RTL Klub a sajátjában (18-49) bő 19-et hozott. A Cool a Film+ elé került, az RTL II-nél pedig már a Való Világ újabb évadját várják, tavaly is az dobta meg erősen a kábeltévé nézettségét.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.