A vesztes válogatott is felhúzta az M1-et

Jevgenyij Makejev, Dzsudzsák Balázs, foci
Budapest, 2014. november 18. Az orosz Jevgenyij Makejev (b) és Dzsudzsák Balázs a Magyarország-Oroszország barátságos labdarúgó-mérkőzésen Budapesten, a Groupama Arénában 2014. november 18-án. MTI Fotó: Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
A magyar-orosz meccs megdobta az M1 nézettségét, de A mentalista még így is több embert érdekelt. November 18-i nézettség.
Vágólapra másolva!

Napi nézettségelemzésünkben felváltva figyeljük a teljes lakosságot és a 18-49-es, illetve 18-59-es korcsoportot, a november 18-i adatok vizsgálatánál éppen a 18-49 év közöttiek voltak soron.

Feljött az M1

Ma tehát az RTL kedvenc célcsoportját, a 18-49-es korosztályt mutatjuk. Arról szólnak ezek a színes vonalak, hogy az éppen tévét nézők hány százaléka választotta az adott műsort. Este hat és tíz óra között nem nagyon került 20%-os közönségarány alá az RTL. A két hírműsor közönségaránya 28,8% illetve 23,5%-on alakult az RTL javára, a teljes lakosságban azonban mindössze 47 ezer néző volt a különbség a két hírműsor között. Az RTL Híradóját 1 104 048-an, a TV2 Tényeket pedig 1 056 803 követték figyelemmel. Este fél kilenctől a 18-49 évesek körében láthatóan jól teljesített az M1. Az orosz-magyar meccset 577ezren nézték meg, ezzel tegnap a kilencedik legnézettebb műsor volt Magyarországon.

2014. november 18. közönségarány Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Napi átlagok

Az alábbi táblázatban látszik, hogy teljes lakosságban nem volt nagy különbség a TV2 és az RTL között, a kereskedelmi célcsoportokban viszont az RTL biztosan vezetett tegnap. A demonstrációmentes este meglátszott az ATV nézettségén, a 18-49 éves célcsoportban 1%-ot sem ért el, igaz teljes lakosságban megverte a Viasat3-at.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.