Luxemburgba költöznek az RTL kábeltévéi

2014.11.26. 15:17

Az RTL-csoport a teljes kábelportfóliót Luxemburgba költözteti, az anyacéghez, ahol a CLT-UFA nevű RTL-cég fennhatósága alatt működik majd tovább. Az érintett csatornák a Cool TV, a Film+, a Film+2, az RTL+, a Sorozat+, a Muzsika TV, az RTL II. A kábelcsatornák a Muzsika TV kivételével eddig is a román médiahatóság ellenőrzése alatt álltak, az RTL Klub viszont maradna itthon bejelentve - írta az Index.

Az Origo megkereste az ügyben Kolosi Péter programigazgatót, aki szerint a luxemburgi központ adhat csak választ.

Az RTL-től megtudtuk, hogy az adófizetést ez az új struktúra nem fogja befolyásolni, de megerősítették, hogy 2015 január 1-jétől luxemburgi licensz mellett futnak majd a kábeltévék. Hét magyar nyelvű kábelcsatorna kerül hozzájuk, ezek jelenleg - a Muzsika TV-t kivéve - romániai licenccel működik.

"A nehéz gazdasági környezet hatására újraértékeltük a működésünket, és úgy döntöttünk, előnyt kovácsolunk a szinergiából, és faragunk a költségekből. Üzleti szempontból döntöttünk úgy, hogy ezeket a csatornákat áthelyezzük Luxemburgba, ahol jobbak a technikai lehetőségeink, és stáb is van" - áll a válaszban.

Az RTL-csoport és a Luxemburgi Nagyhercegség kapcsolata több évtizedes, a cég tévéi közül sok működik Luxemburgbó, beleértve a belga és holland csatornákat. "Szóval az RTL-csoport számára nincs ebben semmi új, és teljes összhangban van az EU törvényeivel és szabályozásaival" - írták.

Erős nézettséget hoznak

Az RTL-csoport rendelkezik itthon a legerősebb kábeles porfólióval, tegnap, november 25-én például a Film+ 5,9 százalékos közönségarányt ért el a 18-49-es célcsoportban, a Cool tévé ebben a korcsoportban a negyedik legerősebb (5,3 százaléka volt kedden), és az RTL II is 2,5 százalékkal ment. Csak az a három kábeltévé együtt több fiatal nézőt vonzott, mint a TV2. A legfrissebb nézettségi számokat itt leli.

Nem vonulnak ki

A reklámadó bevezetése, és a terjesztési díjakhoz köthető tervezet ellenére sem tervezi az RTL-csoport, hogy elhagyja az országot – reagált egy sajtópletykára az RTL csoport vezérigazgatója, Dirk Gerkens szeptemberben, aki a szeptember 16-i sajtóeseményen azért is neheztelt, mert cégük reklámbevétele itthon a teljes összeg 15%-a alatt marad, de nagyjából a reklámadó 80%-át mégis nekik kell állniuk.

RTL HíradóForrás: Origo

 

Az RTL vezérigazgatója szerint a reklámpiacon nincs nagy mozgás, kivárás tapasztalható az ügynökségek részéről, arra várnak, érvényesítteti-e a reklámadó hatását az RTL az áraiban. Erről döntés nem született még, az ügyfelek közben ugyanannyit költenek náluk, mint korábban. Az Origo kérdésre Gerkens elmondta, hogy a reklámadó és a híradókban tapasztaltó belemenősebb stílus ellenére nem mentek elé hirdetők a cégtől, ellenben jött pár új. Az állami reklámpénzek megjelenését nem bánnák, de mint Gerkens fanyarul megjegyezte, ezekből eddig is csak nagyon kevés jutott nekik, így az állami hirdetők hiánya náluk fel sem tűnik.

Jogi lépések a reklámadó miatt

Gerkens elmondta, hogy az RTL valóban tervez jogi lépéseket a reklámadó miatt, de a luxemburgi központ kérése volt, hogy erről többet ne mondjon. Az RTL sok piacon jelen van, de úgy véli, egyedülálló, ami itt történik. „Ha külföldön elmondom, hogy 40%-os adót vetettek ki külön a bevételekre, nem hiszi el senki. Mindenki arra gondol, hogy a profitra gondolok, de nem..." – mondta akkor.

Azóta kiderült, hogy 2015-ben az eddig 40 százalék helyett már a 20 milliárd fölötti bevétel (tehát nem profit) 50 százalékát kell leadózni a vállalatnak. Úgy tudjuk, hogy nagyobb, költségesebb show-k kerültek veszélybe az adó miatt.