Dr. Csont sokat segített a Coolnak

Bones, Dr. Csont, bűnügyi tévéfilmsorozat
Vágólapra másolva!
2014. november 26-án ismét a Barátok közt-öt nézték a legtöbben, de jól teljesített a Cool is.  
Vágólapra másolva!

2014. november 26. legnézettebb műsora a Barátok közt volt, a teljes lakosságból 1 millió 198 ezren voltak rá kíváncsiak - a ma vizsgált, 18-59 év közötti korcsoportból 641 ezren. Ebben a TV2 által preferált célcsoportban az Éjjel-nappal Budapest is szép számot hozott, a maga 573 ezer nézőjével a második legnézettebb műsor lett, miközben a teljes lakosság körében csak az ötödik helyre futotta neki.

Az esti közönségarányt ábrázoló grafikonon jól látszik, hogy az RTL Klub stabilan vitte az estét, a legmagasabb közönségarányt, közel 30 százalékot a Híradó és a Fókusz határán érte el. Az este végére a Cool is szépen felhozta magát, az éppen tévézők több mint 10 százaléka figyelte A mentalistá-t, utána pedig a Dr. Csont-ot. A Film+ a Bölcsőd lesz a koporsód című amerikai akció-thriller idején érte el a legmagasabb közönségarányt, nagyjából 10 százalékot.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a főbb csatornák napi átlagos közönségarányát is, ebből látszik, hogy az RTL Klub mindhárom kategóriában megnyerte a napot, bár a teljes lakosság körében csak hajszállal, 0,1 százalékponttal maradt el a TV2. A Cool a 18-49 év közöttieknél teljesített a legjobban, a 6,2 százalék szép eredménynek számít. Viszonylag ritka, hogy egy csatorna mindhárom korcsoportban ugyanazt a számot hozza, az M3-nak sikerült november 26-án.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.