Csak Gundel Takács viszi 10 százalék fölé az M1-et

Vágólapra másolva!
A Maradj talpon közönségarányára már nem tud építeni az M1, utána esik. Az RTL Klub nyerte a csütörtök estét, a kisebb tévék fél tíztől jutnak több nézőhöz.
Vágólapra másolva!

November 27-én a teljes lakosságban a Tények verte a Híradót, a Fókusszal az RTL átvette a vezetést, amit meg is őrzött sokáig. A Barátok közt után látványosan elkapcsolt a nézők fele, a Java Heat – Tüzes pokol a címe ellenére nagyrészt hidegen hagyta a nézőket, bár a Családi titkok ellen ez is elég volt. A közmédia egyes csatornája a Maradj talpon!-ra építkezhetne, de utána rendszeres esik a közönségaránya, nem tudja megtartani a vetélkedői nézőt, illetve csak részben képes erre.

A kisebb tévék közül szépen ment a Cool, a Való Világ pedig 5,9 százalékkal ment célcsoportban, ez a VV6 számainál gyengébb, de az előtte lévő sorozatoknál feltétlenül jobb (Agymenők: 0,9%, Az élet csajos oldala: 0,7%). Különös, hogy a VV7 teljes lakosságban jobban teljesített (6,8%), mint a fiataloknál.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A teljes lakosságban, az egész napot vizsgálva a TV2 nyert az RTL Klub előtt, az ötven alatti felnőtteknél viszont utóbbi vezet, jelentős előnnyel. Az M1 ezúttal 6,5 százalékos közönségarányt jegyzett, a 18-49-es korosztálynál csak szegény 2,8 százalékra volt jó. Az RTL3 néven értékesített három kábeltévé együttesen 15% fölött hozott.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.