Didergő emberek nyomták le a Barátok köztöt

Fázó kislány, didergő kislány
Vágólapra másolva!
December 1-jén a TV2-s Tények után az RTL Híradó-ja volt a legnézettebb műsor, a szokásosan vezető Barátok közt a negyedik helyre csúszott a teljes lakosság körében.
Vágólapra másolva!

December 1-jén a hírek érdekelték leginkább a nézőket, a teljes lakosságban a Tények 1 millió 136 ezer nézőt vonzott, miközben az RTL Klubon 1 millió 79 ezren figyelték a Híradó-t. A csatorna magazinműsora, a Fókusz is jól hozott a maga 1 millió 58 ezer nézőjével, ezt követte csak a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest. A legjobb tíz között négy TV2-s és hat RTL-es műsor található, az újraindult Hal a tortán-ra 655 ezren voltak kíváncsiak.

Mai nézettségelemzésünkben a teljes lakossággal foglalkozunk, az esti közönségarányról mutatjuk is a grafikont. Látható, hogy a Tények tényleg szépen teljesített, egy kiugró pillanatban 30 százalék fölötti közönségarányt is elért, ami az este legmagasabbja volt. Az időjárásjelentést is 25 százalék fölötti arányban figyelték, a Jóban Rosszban végeztével azonban elpártoltak a TV2-től a nézők, hiába is jelentkezett a Hal a tortán új adással, amelyet még a Rising Star-ban is beharangoztak.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az M1-en a Maradj talpon! olykor megugrotta a 10 százalékos közönségarányt, a Római helyszínelők-nek is csak a Film+ ment fölé a teljes lakosságban. A csatorna napi átlagos közönségarányánál a 7,2 százalék is jónak számít, a múlt heti átlag 6,7 volt.

A napi átlagokból látszik, hogy a TV2 a teljes lakosságban megelőzte az RTL Klubot (15,2 százalékot hozott a 14,3 százalékkal szemben), a másik két célcsoportban azonban elmaradt tőle. A teljes lakosságot tekintve a PRO4 ugyanúgy teljesített, mint a Viasat6, az M3-ra pedig az éppen tévézőknek ugyanúgy 1 százaléka volt kíváncsi, mint a FEM3-ra. Hasonlóképp, a Duna TV és az RTLII egyaránt 2 százalékot hozott, de nem szabad elfelejteni, hogy előbbi országos csatorna, utóbbi pedig kábelen fogható.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.