Nem maradt talpon az M1

gundel takács gábor
Vágólapra másolva!
Gundel Takács Gábor vetélkedője után egy időre felére esett az M1 nézettsége, a TV2 a Jóban Rosszban után zuhant meg. Hétfői tévés nézettség.
Vágólapra másolva!

December 8-án, teljes lakosságban, mint a grafikonon látható, a Tények verte az RTL Híradót, utána egy darabig a két nagy kereskedelmi tévé fej-fej mellett haladt (Gaál Noémit és időjárás-jelentését azért megint sokan megnézték). A Jóban Rosszban után sokan elkapcsoltak a TV2-ről, eztán vette át az igazából a 18-49-es célcsoportra, és inkább csak a főműsoridőre fókuszáló RTL Klub a vezetést. Az M1 esetében a Maradj talpon! után látható egy esés, az RTL-nél pedig a Barátok közt után zuhan a nézettség: Dr. Csont sem a régi, de azért így is nyerte műsorsávját.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A napi átlagokat vizsgálva látható, hogy a TV2 és az RTL Klub a teljes lakosságnál nagyjából egyformán teljesített, utóbbi azonban vígan nyert 18-49-ben és 18-59-ben is. Az M1 nem lehet büszke az ötven éves kor alatti felnőtteknél elért 2,6 százalékra, ennél jobb volt a múlt heti átlag. A középmezőnyben a Cool a Film+ elé került, a Való Világ pedig nem lendít túl nagyot az RTL II átlagán.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.