Az RTL Klub nyerte az estét a 18-59-es korcsoportban, a TV2 célcsoportjában is, az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt ezúttal is hozta a szokott formát. A Tények jól teljesített, nyerte a műsorsávot, a TV2-es időjárásra még sokan visszakapcsoltak, utána azonban csak percekre tudott 15 százalék fölé menni a csatorna, noha öt ismert és médiában kedvelt emberrel futtatja a Hal a tortánt. Este fél tíz körül a Cool meg is előzte a csatornát.
Az M1 teljes lakosságban heti átlaga alatt maradt, ezen javíthat ma, mert bizonyára sokan nézik majd a női kézilabda-mérkőzést. A TV2 teljes lakosságban verte az RTL Klubot, azonban 18-49-ben és 18-59-ben kikapott tőle, ami azt jelzi, hogy idősebb a nézőközönsége. A Cool nagyon szépen teljesített a középmezőnyben.
Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.
A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.