Öt idei sorozat, amelyet látnia kell szilveszter előtt

True Detective, Matthew McConaughey, Woody Harrelson
Vágólapra másolva!
Idén is rengeteg sorozat indult, amelyek egy része el is hullott az első évad vagy akár pár epizód után. Akadt azonban több olyan, amelyet szívesen néztünk, és várjuk is hozzájuk a folytatást: két zsaru páratlan összjátéka, egy rasszista sebész, viktoriánus rémalakok, egy abszurd film kellően abszurd újragondolása, valamint egy rendhagyó vámpíros sorozat szerepel nálunk 2014 legjobb újoncai között. 
Vágólapra másolva!

A törvény nevében

Matthew McConaughey nemcsak a Mielőtt meghaltam-ért érdemelte ki az Oscar-díjat, de a True Detective-ben nyújtott alakításáért is simán adhattak volna neki egyet – már ha a gálán a tévés produkciókat is elismernék. A színész ugyanolyan jól hozza az alkoholizmussal küzdő, agyalós zsarut, mint a közel húsz évvel későbbi, lecsúszott figurát, akinek az alkohollal már csak akkor akad problémája, ha nem jut hozzá időben. Színészi alakításban Woody Harrelson sem marad el mögötte, bár az ő figurája kevésbé komplex – mindenesetre kettejük párosa viszi el ezt a cseppet sem szokványos, filozofikus krimisorozatot.

Egyik színész alakítására sem lehet panasz HBO

A sebész

Hideg és pontos, mint egy jó sebész kése, már csupán a képi világgal, a huszadik század eleji kórházi miliő megidézésével elkapja a nézőt. A főszereplő dr. Thackeryt (Clive Owen) egy valóban létezett orvosról, William Stewart Halstedről mintázták, aki a betegeket szolgáló újításai mellett heroin- és morfiumfüggőségéről is ismert volt a maga idejében. Talán a legnaturálisabb kórházas sorozat, amelyet valaha láttunk, de van benne egy erős társadalomkritikai él is, a korhangulatnak megfelelő, rasszista közegbe ugyanis egy fiatal fekete orvos is bekerül, akit a kórház mecénása nyom előre a pályán.

Valóban élt orvosról mintázták Forrás: Cinemax

Londoni rémtörténetek

A horrorsorozatnak szintén erőssége a miliőteremtés, remekül idézi meg a viktoriánus Londont, annak is a sötét és koszos oldalát. Már az eredeti cím, a Penny Dreadful is erre utal, hisz alapvetően a 19. században megjelenő folytatásos füzeteket nevezték így, amelyek között sok volt a horrortörténet is – ennek megfelelően a kor számos misztikus alakja is megjelenik a sorozatban, jól megfér egymás mellett Drakula, doktor Frankenstein vagy éppen Dorian Gray. A természetfeletti lények után nyomozó Eva Green is erős a női főszereplőként, és horrortól szokatlan módon a karakterek egymás helyett inkább önmagukat boncolgatják.

Megjelennek a viktoriánus London alakjai Forrás: Showtime

Fargo

A Coen testvérek azonos című filmjének tévés változata – bár a történet, a központi bűntett és a szereplők is újak, a véres jelenetek és az abszurd, sokszor fekete humorba oltott események jól visszaadják az eredeti mű hangulatát. Van a sorozatban rengeteg kikacsintás is, és a bűntény itt sem egy kibogoznivaló rejtély, csupán alapul szolgál a karakterek és a környezet bemutatására. Ennek a remek színészgárda is aládolgozik: a két főszerepben Billy Bob Thorntont és Martin Freemant láthatjuk, de mellettük Bob Odenkirk is odateszi a magáét, a mellékszerepekben pedig olyanok tűnnek fel, mint Adam Goldberg vagy Kate Walsh.

Véres jelenetekben, abszurd eseményekben nincs hiány Forrás: AMC

The Strain – A kór

Az utóbbi évek tévés kínálatában a zombik hiába vették át a hatalmat a vámpírok felett, azért még ma is lehet a többitől elütő, meglepő vámpíros sorozatot csinálni. A The Strain – A kór Guillermo del Toro és Chuck Hogan könyvtrilógiáján alapul, onnan indul, hogy egy utasszállító gép sikeresen landol New Yorkban, a helyszínre érkező hatóságok azonban csak négy embert találnak életben a fedélzeten. A True Blood-tól vagy a Vámpírnaplók-tól eltérően A kór-ban nincs semmi romantika, egy misztikus harcot mutat be, amelynek gyökerei messzire nyúlnak vissza, van egy vaskos második világháborús szál is.

A plakát sokaknak nem tetszett az Egyesült Államokban Forrás: FX