Búcsúzásképp elporolta az X-Faktor a Rising Start

Szikora Róbert versenyzője, Tóth Andi nyert nagy fölénnyel
Vágólapra másolva!
Messze van a két-három évvel ezelőtti eredményeitől az RTL Klub tehetségkutatója, de így is nyerte a hetet, a finálé 1 millió 320 ezer tévézőt érdekelt.
Vágólapra másolva!

Először ment egymás ellen az X-Faktor és a Rising Star, a két nagy kereskedelmi tévé kirakatműsora, legdrágább show-ja. Nem is történik ilyen többet, idén legalábbis biztosan nem, mert előbbi ötödik évadjával búcsúzott, legközelebb 2015 őszén lesz képernyőn. Az X-Faktor finálét talán nem igazságos összehasonlítani egy átlagos Rising Starral-adással, de mégis megtesszük, mert párhuzamosan mentek (előbbi öt perccel korábban rajtolt, utóbbi tovább hömpölygött, de három órán át lefedték egymást.)

Szikora Róbert versenyzője, Tóth Andi nyert nagy fölénnyel Forrás: RTL Sajtóklub

Az X-Faktor nyerte a hetet, 1 millió 320 ezer tévézővel, a Rising Start – amely korábban listavezető is volt – ezzel a 9. helyre tolta. Második legnézettebb program a Barátok közt volt, a tévés nézettségi listák állandó szereplője. Az RTL Híradó jön a sorban, majd a Tények és a Fókusz. A legkedveltebb heti sorozat jelenleg az RTL-es Szulejmán, szűk 800 ezer követővel, a legnézettebb filmet pedig a TV2 adta le, ez a Narnia krónikái harmadik része volt. A közmédia kínálatából a hétfői kézilabdameccs és a Magyarország, szeretlek című vetélkedő fért be a top 20-ba.

2014, 51. hét, teljes lakosság Forrás: Nielsen

A teljes lakosságban az RTL Klub lett a legnézettebb csatorna, 15,1 százalékos közönségaránnyal. A TV2 13,5-tel követte, az M1 ezúttal 6,8 százalékot jegyzett. A további sorrend: Cool, Film+, ATV, Viasat3. A 18-49-es kereskedelmi célcsoportban közel 15 százalékon volt az RTL Klub, legnagyobb riválisa 11,5 százalékkal bírt, a középmezőnyben pedig Cool, Viasat3, Film+ volt a sorrend. Az M1 nagyjából a Comedy Central szintjén van az ötven éves kor alatti felnőtt nézőknél.

2014., 51. heti közönségarány, teljes lakosság Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
2014., 51. közönségarány, 18-49-es célcsoport Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Hétvégi csetepaték

Forrás: Nielsen

A szombatot a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban vizsgáltuk, itt világosan látszik, hogy az RTL már esti hírműsorával elhúzott, majd a TV2 a Fókusz alatt közelítette meg riválisát. A magazinműsor végétől nem volt kérdés, nyert az X-Faktor, csak a reklámszüneteknél látható temporális esés.

Forrás: Nielsen

A vasárnapot a TV2 célcsoportjában mutatjuk: mintha egymás tükörképe lenne a két nagy tévé grafikonja: amikor az RTL-en reklám ment, megugrott a TV2 több alkalommal. Az X-Faktor fináléja nyerte is az estét, a Rising Star csak a reklámok alatt tudott előzni pár percre.