A Krokodil Dundee-val lódult meg az M1

Krokodil Dundee
Vágólapra másolva!
A Krokodil Dundee megdobta az M1-et december 22-én este, a teljes lakosság körében több mint 400 ezren követték figyelemmel, miközben a Barátok közt és a Tények egymillió fölötti nézettséget produkált.
Vágólapra másolva!

December 22. legnézettebb műsora nem meglepő módon a Barátok közt volt, az aktuális epizódra a teljes lakosságból 1 millió 121 ezren voltak kíváncsiak. Egymillió fölött hozott a Tények is (1 millió 42 ezren nézték), az első ötbe pedig befért még az RTL Klub Híradó-ja, a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest. A tízes toplista végén, az RTL-es és TV2-s műsorok után szerepel az M1 által adott Krokodil Dundee, amely 417 ezer nézőt vonzott.

Az esti közönségarányt mutató grafikonon jól látszik, hogy az ausztrál film mennyire felhúzta az M1-et, időnként a TV2-n futó Kung-fu pandá-nál is nagyobb arányban nézték - bár összességében a rajzfilm közönségaránya magasabb volt, a Krokodil Dundee 9,3 százalékához képest 10,2. A kisebb csatornák közül a F+ jött fel az este végére, ott A biztonság záloga című amerikai akciófilm ment 21 órától. Az RTL II ugyan nem szerepel a grafikonon, de érdemes megemlíteni, hiszen a Való Világ-ban párbaj volt, ami a teljes lakosságban 7,7 százalékos közönségarányt hozott a műsornak.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a napi átlagos közönségarányt is, ebből kitűnik, hogy a napot a teljes lakosságban a TV2 nyerte 13,5 százalékkal, a két célcsoportban viszont az RTL Klub teljesített jobban. Az M1 még a Krokodil Dundee-val is önmagához képest alacsony közönségarányt hozott. Az RTL II közel ugyanúgy szerepelt mindhárom kategóriában, a Cool pedig hajszállal, 0,1 százalékponttal maradt el a F+-tól a két célcsoportban - bár a két csatorna között pont nincs komoly verseny, hiszen mindkettő az RTL-csoporthoz tartozik.

2014. december 22. napi közönségarány Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.