A Reszkessetek, betörők! tényleg érdekli a nézőket

Reszkessetek betörők!
Vágólapra másolva!
A Reszkessetek, betörők!-et tavaly nem adták le, volt is tiltakozás. Idén a teljes lakosságból 1,35 millióan figyelték, ezzel az 52. hét legnézettebb műsorszámává vált, de jól szerepelt a másik két rész is. Karácsonyi nézettség.
Vágólapra másolva!

Az 52. hét legnézettebb műsora a teljes lakosságban és a 18-49 év közöttiek körében is a Reszkessetek, betörők! volt: előbbi csoportból 1 millió 350 ezren, utóbbiból 697 ezren követték - itt kiemelkedő volt a közönségarány is, az éppen tévéző 18-49 évesek 37,5 százaléka Kevin kalandjaira volt kíváncsi. A vígjáték második és harmadik része is befért a hét tíz legnézettebb műsora közé, a teljes lakosságban mindkettő egymillió fölött hozott.

Nem múlhat el karácsony a Reszkessetek, betörők! nélkül

Az első húszban az RTL Klub és a TV2 produkciói mellett tizenötödikként szerepel a Duna TV-n adott Sissi, amelyet nem meglepő módon inkább az idősebbek néztek, a 18-49-es korcsoportban ez érte el a legalacsonyabb (9,1 százalékos) közönségarányt.

2014., 52. hét, teljes lakosság Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A teljes lakosságban az RTL Klub lett a legnézettebb csatorna, 16,3 százalékos közönségaránnyal. A TV2 10,9-cel követte, az M1 ezúttal magához képest alacsony értéket, 5,5 százalékot jegyzett. A Duna TV viszont megerősödött, 4,7-tel a Film+-t és a Cool TV-t is maga mögé utasította - a 18 és 49 év közötti célcsoportban azonban már nem szerepelt ilyen jól, 2,1 százalékkal a tízes lista legvégén kullog.

2014., 52. heti közönségarány, teljes lakosság Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
2014., 52. heti közönségarány, 18-49-es célcsoport Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A december 23. és 26. közötti időszak esti közönségarányát mutatjuk naponként is, más-más célcsoportot vizsgálva. December 23-án a 18-49-es korcsoportot figyeltük, itt az RTL Klub stabilan vitte at estét. A Viasat3-at a nap végére az Igazából szerelem húzta fel, az öt Oscar-díjjal jutalmazott A némafilmes nem igazán hozta lázba a korcsoport képviselőit, a közönségaránya csupán 0,7 százalék volt.

Kattintson a képre nagyobb méretért! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A szentestén kialakult közönségarányt a TV2 által preferált célcsoportban, a 18 és 59 év közöttieknél ábrázoltuk: remekül látszik, hogy az RTL Klub milyen jól döntött azzal, hogy visszahozta műsorára a Reszkessetek, betörők!-et. Feltűnő a Híradó-hoz képest a Tények lemaradása, amely önmagához mérten szokatlanul alacsony közönségarányt ért el, a vizsgált korcsoportban 14,3 százalékot. Az M1-nek Az örömapa és a Híradó este idején volt egy-egy kiugrása, a 10 százalékot azonban így sem érte el.

Kattintson a képre nagyobb méretért! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

December 25-én a teljes lakosságban is lemaradt a Tények, a Reszkessetek, betörők!-nek viszont a második része is remekül teljesített, 28 százalékos közönségarányt hozott. Az előtte adott Hupikék törpikék is simán verte Indiana Jonest, a Belle és Sebastien végéig pedig az M1 is viszonylag szépen tartotta magát, Az örömapa 2. és a Híradó este idején rövid időre 10 százalék fölé is tudott menni.

Kattintson a képre nagyobb méretért! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

December 26-án ismét a 18-59-es célcsoportot vizsgáltuk: a Tények ezúttal is alulmaradt, a Reszkessetek, betörők!-ből a harmadik rész is jól hozott, a TV2 csak annak vége után, A beavatott-ba bekapcsolódó nézőkkel tudott számottevő közönségarányt elérni. A kisebb kereskedelmi csatornák közül a F+ nyerte az estét, itt a Richie Rich - Rosszcsont beforr, A Gyűrűk Ura - A király visszatér, majd a 2012 ment - a vizsgált célcsoportban a Richie Rich hozta a legmagasabb számot, 8 százalékot.

Katintson a képre nagyobb méretért! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.