Nyolctól nem volt kérdés, ki nyeri a nézettséget

Azurák Csaba
Vágólapra másolva!
Továbbra is a hírműsorok mennek, a TV2 a Jóban Rosszban végéig tartotta a lépést az RTL Klubbal. Január 5-i tévés nézettség.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Szépen ment hétfőn az RTL Híradó és a Tények is, a két tegnapi műsorvezető ezért került a Médialiftbe. Új műsorelem volt a TV2 sorozata, Katherine Heigl főszereplésével, de a premier nem izgatta különösebben a tévézőket, a TV2 nézői felét elvesztette a Hal a tortánt követően.

A hétfő esti közönségarányt teljes lakosságban mutatjuk, jóllehet, az RTL Klub 18-49-ben méri magát, és szinte csak a főműsoridő érdekli, a TV2 pedig tágabb célcsoportra, a 18-59-re fókuszál. Látható, hogy az RTL-Híradó és a Tények egyaránt nagyon nézett műsorelem, amikor mennek, az összes magyar tévéző 55-60 százalékánál ez fut a tévén. Hétfőn a Tv2 a Jóban Rosszban végéig tartotta magát, utána már az RTL Klub vezetett végig, az M1 pedig csak a Híradó vége felé közelítette meg a TV2 számait.

Nagyobb méretért kattintson! Forrás: Nielsen

Ami a csatornák nézettségét illeti, az M1-nek sikerült 6 százaléka alá benéznie, és felettébb érdekes, hogy a 18-49-es korcsoportnál a több évtizedes, archív anyagokat felhasználó, így igen kevés pénzből készülő M2 közel annyira nézett, mint az anyacsatorna. Csoportszinten az látható, hogy az RTL majdnem kétszerese a TV2-nek 18-49-ben és 18-59-ben, csak teljes lakosságnál kisebb a különbség. Az ATV-t az idősebbek preferálják, majdnem négyszerese a közönségaránya teljes lakosságban, mint az ötven alatti, felnőtt korú tévézőknél.

Forrás: Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.