Már a Cool is népszerűbb, mint az M1

tévéző
Vágólapra másolva!
A Cool TV teljes lakosságban is verte a közmédia egyes számú csatornáját szerdán. Az M1 az ötven alatti felnőtt nézőknél csak 9., már az RTL II, a Comedy Central és az M2 is megelőzte.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Jakupcsek műsora stabil az M1-en, de az M2-n az ismétlés 109 ezerről egy nap alatt lement 59 ezerre, ami jelentős csökkenés. A Barátok közt megint jó passzban van, bőven nyerte a műsorsávját, de a TV2 időjárás-jelentése Gaál Noémivel is rendre népszerű, így került a Médialiftbe.

Nagy meglepetéseket nem találunk a görbén. A TV2 délutáni sorozata elverte a Szombat esti láz ismétlését, ami egy pótlék valójában, a Dr. Tóth helyett. A Tények teljes lakosságban kicsivel nézettebb volt, mint az RTL Híradó, majd a TV2 a Jóban Rosszban végéig tartotta a lépést. Utána az RTL-es sorozatok vitték az estét, a Barátok közt vége felé pedig már megvolt a 30% körüli közönségarány, ami ezen a fragmentált tévés piacon igen jónak mondható.

Nézze meg nagyban itt! Forrás: Nielsen

Teljes lakosságban a TV2 nyerte a napot az RTL Klub előtt, a Cool pedig nézettebb volt, mint az M1. Utánuk Film+, ATV, Viasat3 a sorrend.

A 18-49-es célcsoportban már az RTL Klub nyert, közel két százalékponttal a TV2 előtt. Eztán a Cool, a Film+, a Comedy Central, a Viasat3 jön a sorban, de még az RTL II és az M2 is megelőzi az M1-et az ötven alatti felnőtteknél, amely csak 9.a listán, 2,4 százalékkal.

Forrás: Nielsen

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői. A második ábrán a napi átlagos közönségarány látható teljes lakosságban (az RTL Klub 18-49-ben, a TV2 18-59-ben méri magát).

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.