Január 26-án este a 18-49-es korosztályban a Fókusz érte el a legmagasabb közönségarányt, 26,6 százalékot, a Médialiftben ezért megy felfele Barabás Éva, aki többek között a vasárnapi zárva tartást is körüljárta a műsorban. Steven Seagal a Szigorított őrizet-tel dobta meg a Film+-t, a Giró-Szász Krisztina által vezetett Aranymetszés azonban nagyon nem érdekelte a fiatalokat.
Az alábbi grafikonon jól látszik az RTL Klub egyeduralma, a 19-től 23 óráig tartó főműsoridőt egy az egyben vitte. Bár közönségarányban a Fókusz volt a legjobb a célcsoportban, az átlagos nézőszámot tekintve a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest, sőt még a Dr. Csont is fölé ment - utóbbira 405 ezren voltak kíváncsiak, szemben a magazinműsor 393 ezer nézőjével.
A Film+-nak volt egy bő másfél órája, amikor a második legnagyobb arányban nézett csatorna lehetett, ekkor ment a Szigorított őrizet Steven Seagallal. A Cool az est végére, a Nincs alku idején érte el a legmagasabb közönségarányt, A mentalistá-t azonban összességében többen (a 18 és 49 év közöttiek közül 154 ezren) nézték, így még a tíz legnézettebb műsor közé is befért kilencedikként.
Mutatjuk a főműsoridőben legmagasabb közönségarányt elérő csatornákat is, ahol az RTL Klub fölényes győzelme mellett a Cool jó szereplése is kitűnik, 7 százalékkal a harmadik helyet szerezte meg - miközben a közmédia csatornái közül csak az M1 és az M2 szerepel a listán, utóbbit közel olyan arányban nézték, mint a Comedy Centralt és az RTL II-t.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport - főleg főműsoridőben - az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.