Fura kis pukli a nézettségi görbén

Az éhezők viadala: A kiválasztott - 1. rész
Vágólapra másolva!
Az éhezők viadala közel egy órára a legnépszerűbb csatornává tette a Film+-t a 18 és 59 év közöttiek körében, miközben a nap legnézettebb műsora a célcsoportban is a Barátok közt lett. Február 26-i számok.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben csak Az éhezők viadala főszereplője, Jennifer Lawrence megy felfele, a film idején ugyanis a ma vizsgált, 18-59-es korosztályban szűk egy órára a Film+ vált a legnépszerűbb csatornává. Maksa Zoltán és a Hír TV piros nyilat kapott, február 26-án büntette meg a Médiatanács az emlékezetesen rosszul elsült poén miatt. Vele tart Várkonyi Andrea is, hiszen a Tények még a TV2 által preferált célcsoportban is kikapott az RTL Klub Híradó-jától.

Grafikonon mutatjuk az esti közönségarány alakulását. Jól látszik, hogy a Film+ nagyjából 22.40 és 23.30 között átvette az irányítást, mint ahogy az is, hogy előtte az RTL Klub volt az egyeduralkodó. Az RTL II a Való Világ-gal lódult meg - előtte a Magyarul Balóval csupán 0,9 százalékos közönségarányt hozott a célcsoportban, a valóságshow és kísérőműsora, a BeleValóVilág pedig már 7,9-et. Közben az M1 nagyjából ekkortájt, az Életem a szörf című esti film után kezdett hanyatlani, a későbbi műsorok közönségaránya 1,4 és 1,7 százalék között mozgott.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az alábbi oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát ábrázoltuk, már ami a 18-59-es korosztályt illeti. A napot a TV2 célcsoportjában is az RTL Klub nyerte 13,1 százalékkal, a Film+ pedig egy hajszállal előzte meg a Coolt, 6 százalékot ért el 5,9-cel szemben. Az M1 a hatodik helyre csúszott, az M2 az RTL II-vel került egy szintre, miközben a Discovery Channel kiverekedte magának a tizedik helyet, az elmúlt hetekhez képest új szereplőként.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.