A sötétség ébredt, a magyar nézők elaludtak

Madár Vera, Jóban Rosszban
Vágólapra másolva!
Március 3-án a teljes lakosságban a TV2 a Jóban Rosszban végéig tudta tartani magát, az Éden Hotel és a Kasza! is jócskán elmaradt az RTL Klub aktuális műsorától, az Ébredő sötétség című film idején pedig már a Coollal és a Film+-szal birkózott a csatorna – a teljes napot viszont így is megnyerte.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Március 3-án a teljes lakosságban igen jó délelőttöt zárt az M1, bő két és fél órán keresztül a legnépszerűbb csatorna volt – a Család-Barát például 12,8 százalékos közönségarányt hozott, műsorvezetőjének, Gaskó Balázsnak ezért jár a zöld nyíl. Vele tart a Jóban Rosszban viszonylag friss szereplője, Réti Adrienn is, este ugyanis a TV2 a napi sorozat végéig tartotta magát, rögtön a végeztével figyelhető meg egy nagy zuhanás. Az Ébredő sötétség című film már ebben, a TV2 számára rosszabb időszakban ment, egyik főszereplőjét, Ian McShane-t nem véletlenül küldtük lefele a mai Médialiftben.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az esti közönségarányt ábrázoló, fenti grafikonon jól látszik, hogy az amerikai kalandfilm idején a TV2 már a Film+-szal és a Coollal harcolt, utóbbi egy időre a második legnépszerűbb csatornává is emelkedett, amikor a Helyszínelők-et adta. Az RTL II-nek láthatóan hiányzik a Való Világ, csak késő este tudott az M1 fölé menni, de még ekkor sem érte el a 3 százalékos közönségarányt: legvonzóbb esti műsora a Nyomtalanul című sorozat aktuális epizódja volt, amely 2,7 százalékkal zárt.

Az alábbi oszlopdiagramon az is látható, hogy március 3-án mely tíz csatorna érte el a legmagasabb napi átlagos közönségarányt. A napot a teljes lakosságban a TV2 nyerte, a 18-49-es és a 18-59-es korosztályban azonban már nem tudta megtartani az első helyét. Az ATV – amely itt a hatodik helyen áll – a korcsoportos toplistákban nem is szerepel, az M1 pedig a hatodik-hetedik helyre csúszott a fiatalabbak körében.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.