Stahl konyháját felemésztették a szenvedélyek lángjai

Stahl Judit
Vágólapra másolva!
Március 11-én a teljes lakosságban és a két célcsoportban is a Barátok közt volt a legnézettebb műsor. Az estét az RTL Klub, a délutánt a TV2 vitte, reggel azonban csak a Mokka végéig tudta megtartani a nézőket – Stahl Judit műsoránál már népszerűbb volt A szenvedélyek lángjai az M1-en.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfele tart a Barátok közt-ből ismert Nagy Alexandra, miután a napi sorozat nemcsak a teljes lakosságban, de a 18–49-es és a 18–59-es célcsoportban is a nap legnézettebb műsora lett, a vizsgált teljes lakosságban 1 millió 142 ezren voltak kíváncsiak az aktuális epizódra. Zöld nyilat kapott Varga Livius is, mivel Az időgyűrű ura főszereplőjeként hozzájárult ahhoz, hogy a délelőtti műsorsávot ellopja az M1, amely A szenvedélyek lángjai-val és a Család-barát-tal együtt vált az adott időszak legnépszerűbb csatornájává.

Velük szemben Stahl Judit tart lefelé, hiszen az alábbi grafikonon látszik, hogy a Mokka után milyen mértékben kapcsoltak el a nézők a TV2-ről: a Stahl konyhája helyett inkább már A szenvedélyek lángjai-t választották, és ebbe az idősávba már az RTL Klub reggeli műsora, a 8.08 – minden reggel is bele tudott szólni. Az estét már az RTL Klub vitte, amint az a második grafikonon kirajzolódik, a csatorna még késő esti közéleti műsoraival, a Házon kívül és a Magyarul Balóval című produkciókkal is az élen tudott maradni.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a legmagasabb napi átlagos közönségarányt elérő csatornákat is, a napot az RTL Klub nyerte, a teljes lakosság mellett a két célcsoportban is. A Cool egy hajszállal előzte meg az M1-et, és a teljes lakosságban az ATV is jól teljesített, 3,8 százalékkal a hatodik helyet szerezte meg – más kérdés, hogy a 18–49-es és a 18–59-es korosztály tízes toplistáján egyáltalán nem szerepel, vagyis jobbára az idősek nézték. A hatvan év alattiaknál a Comedy Central és a Super TV2 jelent meg új csatornaként, az ötven év alattiaknál pedig az RTL II fért még be a kilencedik helyre.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.