Igencsak eltévedtek a hupikék törpikék

Hókuszpók Hupikék törpikék
Vágólapra másolva!
Március 12-én a 18 és 49 év közöttiek körében az Éjjel-nappal Budapest volt a legnépszerűbb műsor, de a korosztályban 400 ezer néző fölött volt a Barátok közt is. Az RTL II főműsoridőben próbálkozott a Tom és Jerry-vel, este hat után pedig a Hupikék törpikék-et adta, de a fiatalok körében alig nézte valaki.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban március 12. legnézettebb műsora az Éjjel-nappal Budapest volt, 426 ezer ilyen korú nézőt érdekelt – egyik szereplője, Alexa, valódi nevén Koholák Szandra ezért megy felfelé a Médialiftben. Vele tart Michael Gross, aki a 100 millió évvel i. e. főszereplőjeként egy időre a legnépszerűbb csatornává tette a Film+-t délelőtt. Piros nyilat kapott viszont Törpapa – a Hupikék törpikék-et 18 óra után adta az RTL II, de a két epizóddal csak 0,2, illetve 0,3 százalékos közönségarányt tudott elérni.

Az esti közönségarány alakulását mutató grafikonon jól látszik, hogy az RTL Klub egyeduralmát csak 23.30 után tudta megtörni a Film+, amely a Mutáns krónikák című filmet adta akkor. A Duna TV szinte egész este a legkevésbé népszerű csatorna volt itthon, a 10 dolog, amit utálok benned című vígjáték után azonban az M1 is hanyatlásnak indult.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a vizsgált korosztályban a legmagasabb közönségarányt érte el a főműsoridőben, alatta pedig a napi átlagos közönségarány látható csatornánként. Kitűnik, hogy az RTL Klub az esti időszakban mennyivel nagyobb előnyre tett szert, mint az egész napot nézve, de a célcsoportban így is meg tudta szerezni az első helyet – a teljes lakosságban viszont a TV2 zárt jobban, 14,5-öt ért el a legfőbb rivális 14,1 százalékával szemben.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.