Szoros a küzdelem a nézettségi trónért

Ördög Nóra
Vágólapra másolva!
Ötezer néző a különbség az első és a második helyezett műsor között, ami még a statisztikai hibahatáron belül van. Heti nézettség.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mérai Katalin azért került a liftbe, mert Barátok közt nyerte a hetet, Hajós András pedig Az ének iskolájában szórakoztató beszólásokkal véteti magát észre (nem mellesleg a műsor a második legnézettebb). Berki Krisztián az Éden Hotellel együtt viszont lefelé megy a médialiftben, hiszen a TV2 hétköznap estéit meghatározó reality a teljes lakosságnál csak 15., az ötven éves kor alatti felnőtt nézőknél pedig csak a 19. helyre ért be, ami elég szerény, pláne, hogy öt este is megy.

Mint az alábbi listán is látható, a Barátok közt ül a trónon, de igen kicsi az előnye, ott lohol a nyomában szorgosan Az ének iskolája – csak épp előbbi egy napi szappanopera, amely felhúzza az előtte és utána lévő műsorokat is, utóbbi meg egy vasárnap esti show. A Fókusz a harmadik, majd egy film következik a sorban. A TV2-nek van még egy 7. és egy 12. helye, amúgy RTL-es dominancia figyelhető meg.

Forrás: Nielsen

Az RTL-csoport a 18-49-es, a TV2-csoport a 18-59-es célcsoportban méri magát, de mi a teljes lakosságot mutatjuk. Itt 0,5 százalékpont az RTL Klub fórja, a Duna TV pedig nagyjából átvette az M1 korábbi pozícióját, bár veszített nézőket. Az RTL tulajdonában lévő Cool és Film+ jön a sorban, a nemzeti hírtévévé vált M1 pedig a nyolcadik, 2,3 százalékkal.

Forrás: Nielsen

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide. A napokban interjúztunk Vörös Csillával, a Nielsen Közönségmérés ügyvezető igazgatójával, a cikket itt találja.