Lenyomták a Barátok köztöt

Rossz hír a Barátok közt rajongóknak tv bulvár
Vágólapra másolva!
Április 15-én a teljes lakosságban lekerült az élről a Barátok közt, az első helyet az Éjjel-nappal Budapest vette át: aktuális adására 1 millió 118 ezren voltak kíváncsiak, miközben a napi sorozatnak 1 millió 100 ezer nézője volt. A TV2 legnézettebb műsora a Tények lett, 688 ezren figyelték.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben egyetlen utas tart felfelé, mégpedig David Boreanaz, a Cool ugyanis a Dr. Csont-tal – és A mentalistá-val – jó másfél óráig a harmadik legnépszerűbb csatorna tudott maradni főműsoridőben is.

A Fókusz korábban kezdődik, nem is hoz olyan jó számokat, a TV2-n ellene futó Fiorella közönségaránya több mint két és félszerese volt: 25,8-at ért el a magazinműsor 10,1 százalékával szemben. Az estét viszont már az RTL Klub vitte, az Éden Hotel-nek a Barátok közt és a Szulejmán is fölé ment, a frissen kiesett Snezi ezért utazik lefelé a Fókusz műsorvezetőjével. Mutatunk mindent grafikonon is:

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látható az a tíz csatorna is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el: a napot az RTL Klub nyerte 16,7 százalékkal, a Duna TV pedig ki tudta verekedni magának a harmadik helyet. Az ATV egy hajszállal, 0,1 százalékponttal előzte meg a Viasat3-at, a tízes listára pedig 2 százalékos eredménnyel éppen befért még a Super TV2.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.