Mi a baj az NCIS-szel?

NCIS
Vágólapra másolva!
A ma vizsgált, 18-49-es célcsoportban az Éjjel-nappal Budapest volt április 16. legnézettebb műsora, a korosztályból 445 ezren követték figyelemmel az aktuális adást. Ezt követte a Barátok közt, majd a szintén az RTL Klubon futó A konyhafőnök, a TV2 csak a Tények-kel fért be a hatodik helyre.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünk egyik felfelé tartó utasa egy majom, amely a Charly, majom a családban című sorozattal ültette a tévé elé a 18–49-es korosztály képviselőit, 9,4 százalékos közönségarányt hozott, amivel a Duna TV stabilan a második legnépszerűbb csatorna volt ebben az idősávban. A délután egyébként jórészt a TV2-é volt, többek között a Tények délben és az Aktív idején is ez volt a legnagyobb arányban nézett csatorna, utóbbi műsor vezetője, Váczi Gergő ezért kapott szintén zöld nyilat.

Az estét az RTL Klub vitte, a TV2 pedig az NCIS idején már a Coollal és a Film+-szal viaskodott, ahol a Döglött akták, illetve A fejvadász című akciófilm ment. Az ötven év alattiaknál az NCIS hozta a TV2-nek az este legalacsonyabb közönségarányát, 6,5 százalékot, főszereplője, Mark Harmon ezért tart lefelé. Mutatjuk a közönségarány alakulását napszakok szerint, a grafikonokból kitűnik, hogy ki miért került a mai Médialiftbe.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látható az a tíz csatorna is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Látható, hogy a kereskedelmi szempontból fontos, 18–49-es célcsoportban az RTL Klub jócskán elporolta a TV2-t, 6,6 százalékpontot rávert a legfőbb riválisra. A Duna TV 2,8 százalékos közönségaránya csak a hetedik helyre volt elég, a Discovery Channel viszont 2,1-gyel befért még a kilencedik helyre.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.