Gesztesivel vagy Majkával ment jobban Friderikusz?

Friderikusz Sándor
Vágólapra másolva!
Új műsorának 2. adását 628 ezren követték, 70 ezerrel kevesebben, mint a premiert – igaz, hosszabb is volt, mint a Gesztesi Károllyal felvett műsor. De hogy áll a Barátok közt, Az ének iskolája, az Éjjel-nappal Budapest? Heti számok.
Vágólapra másolva!

A mai médialiftünkben lefelé megy Friderikusz Sándor. A saját műsorában kívülállónak tűnt, este az látszott, hogy ő maga is unja, de a szerkesztők sem segítették a sikerét. Hamburgerezéssel, pókeroktatással és némi videojátékozással próbálták kitömni a másfél órásra elhúzott műsort. Mindössze két érdemi momentum történt: az egyik amikor a Friderikusz kritizálni kezdte Majka műsorvezetését a Rising Starban, ekkor némileg kizökkentette Majoros Pétert a komfortzónájából. A másik érdekes nyolc másodperc pedig az volt, amikor Friderikusz lefekvés után az édesanyjáról beszélt.

A műsor teljes lakosságban nem áll rosszul, de a 18-49-es és a TV2 által favorizált 18-59-es korosztálynál is kikapott az RTL-en futó filmtől. Tovább tartott, mint egy hete, a teljes lakosságból 70 ezerrel kevesebben követték, mint amikor Gesztesi Károly volt a vendég.

Voltak érdekes pillanatok, de sokkal feszesebbre kellett volna vágni a műsort Forrás: Origo

Az elmúlt héten is az Ének iskolája volt a legnézettebb hazai tévéműsor, közel 1,3 millió követővel. Az Éjjel-nappal Budapest a Barátok közt elé került, de a Konyhafőnök második évadja is igen sikeres, így az RTL Klubnak továbbra sincs nagyon ellenfele a hétköznap estékben.

A top 10-es szendvics a héten úgy néz ki, hogy két TV2-es műsor közt nyolc RTL-es található, filmek és sorozatok után következik csak a Tények. Friderikusz új műsora a 15. helyen található a listán, ami TV2-es viszonylatban nem rossz, mert a minden hétköznap estét meghatározó Éden Hotel a legjobb adásával is csak a 19. helyre ért be. Közmédiás, viasatos vagy Cool TV-s műsor be sem fért a top 20-ba.

Forrás: Nielsen / Origo

Ami a csatornákat illeti, 14,7 százalékkal az RTL Klub a piacvezető, 2,3 százalékpontot vert a TV2-re. A Dunát a Film+ és a Cool követi, a top 10-be befért még a teljes lakosságnál a Duna World. A 18-49-es korosztálynál szignifikánsabb az RTL Klub előnye, ott kerek 6 százalékpont a differencia a TV2 és közte. A fiatalabb nézőknél a Cool, a Film+, a Viasat3 és a Comedy Central is nézettebb, mint a Duna TV, amely ebben a korcsoportban csak 2,8-ra volt képes.

Forrás: Nielsen / Origo

Végezetül nézzük a vasárnapot teljes lakosságban: mint látható, az RTL Klub a Híradó végéig vezetett, eztán a Cobra 11-et már elverték Az ének iskolája kis tanítványai. A TV2-es zenés műsor után meredeken zuhan a nézettség, Friderikusz alulmaradt A nemzet aranya című film végével szemben (a magyarok különös módon szeretnek filmvégeket nézni, akkor is bekapcsolódnak sokan, ha nem látták az elsó egy órát).

Nézze meg nagyban! Forrás: Origo / Nielsen

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.