Instabilitást hozhat a médiapiacon az új intézkedés

Urbán Zsolt, MRSZ elnök
Vágólapra másolva!
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke vészjósló képet festett arról, hogy a kormányzat ilyen mértékű – a sajtóban napvilágot látott - beavatkozása a reklámipar működésébe, milyen következményekkel járhat a piaci szereplőkre: az ügynökségi piac finanszírozhatatlanná válik, megnő a pénzügyi kockázata a médiaoldalnak, és hatalmas adminisztrációs teher hárul a hirdetőkre és a médiavállalatokra.
Vágólapra másolva!

„A médiaügynökségi bónusz eltörlése súlyosabb károkat okoz, mint a reklámadó, de a két intézkedés együtt hatványozottan visszavetheti a reklám gazdaságra gyakorolt pozitív hatását. A Magyar Reklámszövetség ismételten kéri a kormányzatot, hogy biztosítson szakmai egyeztetést az MRSZ számára annak érdekében, hogy a szövetség támogathassa a kormányt a magyar gazdaság érdekeit leginkább szolgáló intézkedések meghozatalában" - mondta Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke a Media Hungary konferencián.

A jogszabály elfogadása után a pénzügyi kockázatvállalás a médiumokra hárulna, ami finanszírozási kérdéseket vet fel. A médiaügynökségek éves keretszerződéseik keretében tudják előfinanszírozni megbízóik hirdetéseit, míg ez a feladat innentől a médiavállalatokra hárul. Mivel a hirdetők jelenleg is igen tág – sokszor 90, 120 napos - fizetési határidővel foglalkoztatják ügynökségeiket, így az a veszély is fennáll, hogy óriási finanszírozási problémát fog okozni a médiavállalatok számára és a kisebb média tulajdonosokat csődbe viheti - áll a Reklámszövetség közleményében.

Urbán Zsolt, MRSZ elnök Origo

Az MRSZ elnöke úgy látja, hogy a médiaügynökségek mindamellett, hogy olyan speciális szakmai tudással rendelkeznek, amelyet a hirdetők nem tartanak fent, tetemes adminisztrációs terhet is levesznek a megrendelők és elsősorban a kisebb médiacégek és internetes vállalkozások válláról.

"Bármely ilyen mélységű beavatkozás a médiapiac működésébe azonnali instabilitást vált ki a médiapiac egészében. Az ügynökségi bónusz tiltása vagy annak rögzítése teljes mértékben átrendezné a médiapiac finanszírozási formáját, és sem a hirdetői sem a médiaszolgáltatói oldal képtelen lenne ennek a folyamatnak a gyors lekövetésére, emiatt a médiaköltések igen nagyarányú visszaesését tapasztalhatnánk" - mondta.

A 2015-ös Media Hungary első napjáról itt olvashat hosszabban, itt a második nap eseményeit találja. Urbán Zsolttal készült interjúnk itt található.