Bevittek egy gyomrost a Barátok köztnek

szőke zoltán szőke zoli barátok közt
Vágólapra másolva!
Június 1-jén a 18–49-es célcsoportban meglepő eredmény született, a nap legnézettebb műsora ugyanis nem a Barátok közt vagy az Éjjel-nappal Budapest lett, hanem a Dr. Csont. Igaz, nem nyert sokkal, hisz amíg a krimisorozat aktuális epizódjára 366 ezer ötven alatti néző volt kíváncsi, addig a Barátok közt-öt 364 ezren figyelték.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A Dr. Csont főszereplőjének, David Boreanaznak egyértelműen jár a zöld nyíl, hiszen nem mindennap fordul elő, hogy egy amerikai krimisorozat beelőzze az RTL Klub saját gyártású műsorait.

A Dr. Csont ráadásul nemcsak a 18–49-es célcsoportban szerepelt jól,

a teljes lakosságban is a második legnézettebb produkció lett, 739 ezren voltak kíváncsiak a legújabb bűnesetre.

Spongya Bob azért tart felfelé Boreanazzal, mert a Nickelodeon a napi és a főműsoridős átlagot tekintve is bekerült a legmagasabb közönségarányt elérő csatornák közé. A csatornát este a Spongya Bob húzta fel, két epizódja közül a népszerűbb 3 százalékot hozott, szemben az 1,9-es főműsoridős átlaggal.

A Hal a tortán eközben az este legalacsonyabb közönségarányát hozta a TV2-nek, az éppen tévéző ötven alattiaknak csupán 6,6 százaléka figyelte.

Bódi Margó vacsorájánál a Cool aktuális adása is több nézőt vonzott,

a nagyjából ugyanakkor induló A csontember 7,8 százalékos közönségaránnyal zárt. Nézze meg grafikonon is, hogy alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legjobb közönségaránnyal zárt június 1-jén – az első diagramon az egész napi átlagok láthatók, a másodikon pedig a kereskedelmi szempontból fontos főműsoridőben elért eredmények. Az RTL Klub simán nyerte a napot, a főműsoridőben pedig csak növelte előnyét,

a Duna TV a 19 és 23 óra közti időszakban csak a hetedik helyet tudta megszerezni,

még az M3 és a Comedy Central is megelőzte.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.