Ada csinos és őszinte, de nem izgatja a tévézőt

Ada
Vágólapra másolva!
A június 23-i nézettségelemzésnél a 18–59-es korosztályban mért adatokat vettük figyelembe, ez alapján a Barátok közt lett a legnézettebb műsor, 557 ezer ilyen korú néző figyelte. A második a Cserebere szerelem című romantikus film lett, megelőzve a Fókusz-t és az Éjjel-nappal Budapest-et – a TV2 először a Tények-kel szerepel a listán, a hatodik helyen.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünk egyik felfelé tartó utasa a Dr. Csont egyik szereplője, Michaela Conlin, miután

este a Cool úgy három órán keresztül stabilan a második legnépszerűbb csatorna tudott maradni

– legalábbis a ma vizsgált, 18–59-es korosztályban. Az ekkor futó krimisorozatok közül a Dr. Csont-ot követték a legnagyobb arányban, 11,3 százalékos közönségarányt hozott.

A szokatlanul őszinte reality, a gyakran borongós Szelfi nem szerepelt túl jól, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 1,1 százaléka figyelte az aktuális adást,

Ada ezért kapott piros nyilat.

Miközben este igencsak jön fel a Cool, a délutánt jórészt még mindig a TV2 viszi, a napszak legmagasabb közönségarányát is egy itteni műsor, a Magánnyomozók hozta – főszereplője, a Darkó Gábort játszó Buch Tibor ezért tarthat felfelé a Médialiftben. Mutatjuk a napszakos grafikonokat:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látható az a tíz csatorna is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, de látható az is, hogy a Cool mennyivel jobban teljesített az utána következő Film+-nál.

A Viasat3 hajszállal, 0,1 százalékponttal előzte meg a Duna TV-t,

amely így a hatodik helyet szerezte meg. A közmédia csatornái közül az M3 szerepel még a legjobb tízben, 2,6 százalékos eredménye a nyolcadik helyre volt elég.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.