Beszállt a nagyok játékába a Comedy Central

Archer
Vágólapra másolva!
A 18–49-es célcsoport tagjait a Barátok közt érdekelte a leginkább június 25-én, 359 ezer ilyen korú néző figyelte. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és a Helyszínelők aktuális része, miközben a legjobb tízbe a Coolról is bekerült két műsor, a Dr. Csont és A mentalista. A Comedy Centralnak is jó napja volt, a csatornák rangsorában a negyedik lett.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Gönczi Gábor, miután a Fókusz simán nyerte az idősávját, az Éjjel-nappal Budapest-tel együtt az este legmagasabb közönségarányával, 24,6 százalékkal zárt.

Az ötven év alattiaknál menő a Comedy Central

is, amely a negyedik legnépszerűbb csatorna lett. Itt a legnagyobb arányban az Archer-t nézték, a vizsgált célcsoport éppen tévéző tagjainak 8,8 százaléka figyelte, a címbeli ügynök így Gönczivel tart.

A Duna TV A hegyi doktor után zuhant meg, a német sorozat 5,7 százalékos közönségarányával szemben a Szívek doktora már csak 2,8 százalékot tudott elérni – főszereplőjét, Rachel Bilsont nem a külseje alapján értékeltük, ezért kaphatott piros nyilat. Mutatjuk a grafikont:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. A napot az RTL Klub nyerte, de látható az is, hogy a Comedy Central milyen jól teljesített, szépen beékelődött a Cool és a Film+ közé.

A Duna TV 2,8 százaléka csak a hetedik helyre volt elég,

miközben a közmédia két másik csatornája, az M2 és az M1 a tízes lista végén kullog, előbbi az AXN-nel holtversenyben.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.