Nem pörgött fel a Balatoni nyár

2015.07.01. 12:28

Június 30-án a 18–59-es célcsoport tagjait a Barátok közt érdekelte a leginkább, 506 ezer ilyen korú néző figyelte. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és a Szakítópróba című romantikus film is, miközben a TV2 először a hatodik helyen szerepel, a Tények-kel. Duna TV-s műsor nincs a legjobb tízben.

Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben Ashton Kutcher tart egyedül felfelé, miután romantikus filmje, a Szakítópróba a nap harmadik legnézettebb műsora lett a hatvan év alattiaknál, a korcsoportból 342 ezren követték. Este az Agymenők már nem ment ilyen jól az RTL II-n, a vizsgált célcsoportban csupán 0,5 százalékos közönségarányt tudott elérni.

A délutáni grafikon elég kusza, csak

nagyjából 16 órától egyértelmű a TV2 elsősége.

A Duna TV hol fel-, hol lement, a Kívánságkosár és a Balatoni nyár alatt egy ideig a legkevésbé népszerű csatorna is volt – utóbbi egyik műsorvezetője, Rátonyi Kriszta ezért kapott piros nyilat. Mutatjuk a napszakos grafikonokat:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot nagy fölénnyel nyerte az RTL Klub, 4,6 százalékpontot vert rá a TV2-re. A harmadik helyet a Cool szerezte meg,

a Duna TV a Film+-szal teljesített egy szinten,

miközben a Viasat3 hajszállal maradt el tőlük. Az M1 0,1 százalékponttal tudta csak megelőzni az AXN-t, a legjobb tízbe pedig 2 százalékos közönségarányával éppen befért még a Story4.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK